php login til mappe.

Tags:    php

Hej

Håber der er en der kan hjælpe. Jeg er ved at lave en ny hjemmeside som fotograf og skal bruge flg.

Når jeg har teget billeder bruger jeg

http://theturninggate.net/lightroom/ttg-client-response-gallery

til at lave et galleri som mine kunder kan udvælge billeder i. Det jeg gerne vil ha' er en login funktion på min hjemmeside (link til min klient side) hvor kunden logger ind og KUN kan se sit galleri. Det jeg forstiller er en side hvor der er et admin login (mit) hvor jeg opretter en bruger med navn/password og angiver hvilken mappe personen kan se. Derudover kan jeg administrere brugere slette osv.

Kan det laves? Har intet kunne finde på nettet om det. Ingen php logins giver mulighed for at angive restriktioner på hvilke mapper/filer der må ses

Håber nogen kan hjælpe evt. hvad det vil koste at få lavet.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
tror du skal kigge på apaches .htaccess hvis du da har en apache server bag ved PHP (som man oftest har)

Man vil altid, hvis man kender strukturen til filen kunne se billedefilerne på internettet fx.

Du kan dog blokere det via .htaccess. Det nogle download sites fx gør er at de blocker selve fil/billede mapperne med .htaccess, og når folk vil se/downloade så er det PHP der requester filen og sender den videre efter evt login check.

Det som du skal bruge (vil jeg tro) er blokering af filer, inklusiv et PHP Script der kan vise en login-krævet side med oversigt over mapper og filer deri, og så lade PHP kalde filerne.

Det kan fint laves, men tror ikke du får nogen til det gratis :)

det er sikkert rigtig - men jeg skal ha' nogen til at lave det for mig, det kan jeg nemli' ikke selv.

min udbyder er gigahost ved de ikke har ms access og asp, men php og sql.

t