SELECT date fra databasen som er den rigtige dato

Tags:    databaser

Hej Allesammen,

Jeg håber virkelig der er en der kan hjælpe, fordi jeg er totalt gået i stå og kan ikke rigtigt komme videre.

Jeg er igang med at lave en hjemmeside hvor administratoren kan insætte ting i ms sql database, og så bliver det trukket ud alt sammen.

min database tabel ser sådan ud, (exempel):

id, tid, txt, date
------------------
1, 21:00, hj, 26-10-2008
2, 21:30, gh, 27-10-2008
------------------

som nævnt har jeg indtil videre kunne trække det hele ud på en gang. Men jeg vil have at den kun skal trække det ud som den dato det er.

mit bud på en sql sætning ville se ca sådan ud, men jeg ved det er forkert, jeg ved ikke hvordan jeg får kontakt til systemets rigtige dato fra en sql sætning.:

"Select * from PROGRAM where date = datetime"

Jeg tror at datetime skal udskiftes med et eller andet.


Hvis der er nogle der har en badre idé eller kan hjælpe mig, ville jeg være meget taknæmmelig.
Og selvfølgelig også prøve at hjælpe jer hvis i har andre problemer som jeg kan løse.

Eller hvis i ikke forstår hvad jeg har skrevet så bare sig til så vil jeg prøve at forklare det.

Med venlig hilsen

Adam




Indlæg senest redigeret d. 26.10.2008 22:46 af Bruger #14317
Hvis dato formatet er sådan, som du skriver det der, har SQL en indbygget macro DATE_FORMAT(), ville tro du skal skrive noget ala:
Fold kodeboks ind/udSQL kode 


Kig evt. her: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/date-and-time-functions.html#function_date-format

EDIT: Flot... Så lige at du brugte MSSQL, og ved ikke om det er ens, men prøv ad :)



Indlæg senest redigeret d. 26.10.2008 22:53 af Bruger #11328
Hej Tusind tak, men jeg havde lige fået det til at virke. Jeg skulle bare skrive:

Fold kodeboks ind/udSQL kode 


Men nu har jeg et andet problem, jeg vil kun have at den kører den sætning når klokken bliver 4. Så den skifter til næste dag klokken 4 og ikke midnat.

Jeg tror det er noget med en if sætning: hvis klokken er 4 skal den køre det. Men jeg ved ikke helt hvordan man skulle skrive det.

Kan du hjælpe med det?

Med venlig hilsen

Adam



Indlæg senest redigeret d. 27.10.2008 01:04 af Bruger #14317
Øh, vil tro at du skal lave den i ASP.NET eller hvad du nu bruger.
Så noget i stil med:
Fold kodeboks ind/udKode 


Disclaimer: Jeg kender INTET til ASP.NET, og har selv strikket koden sammen ved hjælp af min viden om PHP og søgninger på google. Søg evt. under "Datetime ASP.NET"



t