Microsoft beder udviklernetværk om hjælp til eksperimenter

Tags:    it-nyheder

En ny udviklerportal skal give uafhængige udviklere mulighed for at vende tommelfingeren op eller ned for Microsofts eksperimenter.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2715



Hvor er det en fed idé!
Surfede lige lidt rundt og fandt deres sprog Small Basic. De siger at det er egnet til børn/unge, men det er alligevel meget sjovt at fifle rundt med, især fordi de har hugget Turtle fra LOGO, som man så kan lege rundt med :)



Nu er det ikke ligefrem et nyt koncept, det at modtage feedback fra kompetente personer meget tidligt i processen. Det har længe været en af forcerne ved open source udviklingsmodellen.

Ikke desto mindre ser vi nu Microsoft genopfinde et open source koncept, i et mindre frit miljø. Som med deres andre halvvejs-implementationer af open source, fx deres Shared Source koncept, tvivler jeg på dette er helt så effektivt som den reelle open source model. Men, Microsoft har kapitalen og kapaciteten til at gøre op for dette.

Alt i alt tror jeg dog Microsoft kan drage en god portion nytte af det, og at andre IT-orienterede virksomheder fremover får lettere ved at komme med ønsker og forslag til forbedringer af Windows. - Men jeg kan ikke lade være at have en dårlig smag i munden over deres fortsatte pervertering af gode koncepter ;)



Typisk! Hver gang Microsoft tillader sig at tage en ide og ændre den så den passer til deres verden, så er de nogle dumme svin, der kører "Embrace, extend and extinguish" teknikker på hele verdenen, imens de tilbeder Satan og hvad der ellers kan påhæftes af pure evil :). Når OpenSource verdenen tager en eksisterende teknologi og kommer med et alternativ, så er det bare super duper godt tænkt og fedt at der kommer endnu et alternativ, for det er jo altid godt med noget at vælge imellem, ik? Altså lige bortset fra hvis et af valgene på et tidspunkt er eller bliver et Microsoft produkt - så er det et perverteret koncept ;)

Mvh.

Kasper (TSW)



Typisk! Hver gang Microsoft tillader sig at tage en ide og ændre den så den passer til deres verden, så er de nogle dumme svin, der kører "Embrace, extend and extinguish" teknikker på hele verdenen, imens de tilbeder Satan og hvad der ellers kan påhæftes af pure evil :). Når OpenSource verdenen tager en eksisterende teknologi og kommer med et alternativ, så er det bare super duper godt tænkt og fedt at der kommer endnu et alternativ, for det er jo altid godt med noget at vælge imellem, ik? Altså lige bortset fra hvis et af valgene på et tidspunkt er eller bliver et Microsoft produkt - så er det et perverteret koncept ;)

Fremragende! Det glæder mig at du er enig ;P



t