Teste om feltet er udfyldt

Tags:    c#

Hej er der nogle der ved hvordan man tester om et felt er udfyldt så det kan komme med en fejlmeddellelse hvis det ikke er udfyldt.

Mvh. Adam

Hej er der nogle der ved hvordan man tester om et felt er udfyldt så det kan komme med en fejlmeddellelse hvis det ikke er udfyldt.

Mvh. Adam

Hvor kompleks skal valideringen være? Hvis du bare skal tjekke på om der er skrevet igen kan du nøjes med.
Fold kodeboks ind/udKode 

Den skal teste om flere felter er udfyldt, og hvis de ikke er det. Skal den komme med en fejlmeddelelse.

Hvordan tester jeg så om flere felter er udfyldt?

Og når man så indtaster feltet rigtigt skal fejlmeddelelsen forsvinde igen, fordi man bliver nemlig på samme side.

Hvor får jeg den til at forsvinde igen?

Mvh. Adam

Fold kodeboks ind/udKode 

Må indrømme at jeg ikke er så skarp til C Sharp (lol), men vil da tro du kan tjekke flere TextBoxes på den måde :D

Går ud fra der er en knap man skal trykke på når man har udfyldt teksterne, så smider du bare de if-statements ind i starten af det event.

.:Edit:.
koden til at få dem til at forsvinde igen vil jeg tro du bare kan skrive lige efter if-statement'sne, vis du laver en return i vær if-statement.

Indlæg senest redigeret d. 31.10.2008 16:04 af Bruger #13669
Nu kan jeg godt få den til at fjerne fejlmeddelelsen.

Men jeg kan stadig ikke få den til at teste 2 textboxe.

Nu tester den kun 1, min kode ser sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Nu tester jeg kun om titel er udfyldt men jeg vil og teste om fckeditoren er udfyldt.

Hvordan gør jeg det?

Mvh Adam

Du kan gøre sådan her?

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 31.10.2008 17:33 af Bruger #10718
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Ok tak, det virker fint med titel textboxen.

Men jeg har en fckeditor som det ikke virker med, her er min c# kode

Håber der er nogle som kan hjælpe mig med at gøre sådan så man ikke kan lade fckeditoren være tom?

Mvh. Adam

Du bliver nødt til at finde ud af hvad FCKeditor1.Value returnerer når editoren er tom. Det er ikke sikkert det er en tom string, der kan være spaces og/eller newlines i den. I det tilfælde skal du først kalde String.Trim() på strengen, inden du tester.

Hvorfor bruger du ikke bare en RequiredFieldValidator? :) Det er en kontrol i ASP.NET der er designet til lige netop det du har brug for...

Det eneste du så skal gøre er, at se på efter submit er:

Indlæg senest redigeret d. 01.11.2008 22:59 af Bruger #2243
t