Firefox 3.1 får privacy-mode

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Mozilla-udviklerne har tilføjet en privacy-indstilling til det seneste build af den kommende Firefox 3.1, som forhindrer browseren i at gemme følsomme data på klienten.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2747



Privacy-mode, incognito-mode og andre sjove navne giver de funktionen, der er utroligt hyped i moderne browsere, og uendeligt ubrugelig.

For det første har man altid kunnet slette sine lokale oplysninger, og for det andet er navnet misvisende og giver brugeren en falsk tryghed, i et samfund hvor alt hvad du foretager dig på nettet logges. Et navn som "Privacy mode" insinuerer for den ikke-datakyndige, at det han foretager sig mens den tilstand er slået til, kun vedrører ham. Men, som diverse terrorlovgivninger har vist rundtomkring i verden, er det langt fra sandheden.

Det er ikke på klientsiden der er brug for mere privatliv.



Rooolig nu. "uendeligt ubrugelig" ? Jeg er uenig.


1) Hvordan vil du remotely se hvad jeg foretager mig på ssl-sites? Kan du stadig se i min history hvilke sider jeg har været inde på, på et ssl site?

2) Når jeg arbejder på en opgave er der som regel nogle sider jeg besøger udelukkende i forbindelse med opgaven. Jeg søger derfor ofte i min history via FF3's nye features.

Samtidig kunne det tænkes at jeg skulle finde en lille fin gave til min kone. Det skal hun selvfølgelig ikke kunne se, når hun bruger computeren.


Vil du mene den nye feature er "uendelig ubrugelig" i de scenarier?








Indlæg senest redigeret d. 06.11.2008 23:46 af Bruger #1425
Indlæg slettet af admin/co-admin!




<< < 12 > >>
t