Steve Ballmer sviner Googles Android-platform

Tags:    it-nyheder

Google er langt bagefter fra starten, lød det fra Microsofts topchef Steve Ballmer, da han på en konference gav sin mening om Googles mobilplatform.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2759



Kan enlig godt følge Steve i sine tanker om at mobilopperatører nok vil udnytte den frie kildekode til måske at kræve penge for at benytte deres tjeneste som standart. Men hvis google nu optimerer søgemulighederne i fremtiden, så det er overlegent andre vil opperatørende selvfølgelig ikke være interessereet i det.

Men når jeg har sagt det, tror jeg altså fuldt ud på at Android bliver en kæmpe succes for opperatører som ikke selv har økonomien til at udvikle deres eget.
Symbian, Windows Mobile og Android blive de tre kommer til at kæmpe om at være størst.



Og uden indtægter mente han, at Google ville nedprioritere at vedligeholde og udvikle Android-platformen.

Ja, for der kommer naturligvis ingen indtægter til Google fra Android af -for de giver det jo væk.

Google har heller intet tjent på deres søgemaskine, som de også har givet folk gratis adgang til... eller Google Earth, som heller ikke har kostet noget... Eller GMail...

...Generelt er Google en flok fattigrøve, fordi de giver sin software væk.

Ballmers teori falder jo totalt til jorden, når man kigger på Googles årlige omsætning - På trods af at de på intet tidspunkt har krævet penge af slutbrugeren, tjener firmaet jo styrtende. Hvorfor skulle lige præcis Android være anderledes?



Øvvv Per jeg tror at du har misforstået Balmers argumentation fuldstændig.
Grunden til at google ikke vil tjene nogen penge er fordi at mobilopperatørene muligvis ikke vil gøre google's søgefunktioner til standart.



Øvvv Per jeg tror at du har misforstået Balmers argumentation fuldstændig.
Grunden til at google ikke vil tjene nogen penge er fordi at mobilopperatørene muligvis ikke vil gøre google's søgefunktioner til standart.

Nådada?

"Derudover havde han ikke tiltro til ideen med at forære Android væk og forstod ikke Googles strategi."
Det synes jeg ellers ikke, jeg misforstod.



Jamen det er da den den han udbygger ved at sige at google ikke kommer til at tjene nogen penge.

Såan forstår jeg det vært fald...



Jeg mener, det er Ballmer der er ret så bange for Android.

Hvorfor skulle man ellers råbe højt op om, hvor dårlig modstanderens markedsføring er. Hvis det virkelig står så slemt til hos Google, så kan de jo stadig nå at ændre strategi!



Nu er google's indtjeningskilde jo annoncer, og uden at vise googles services - Så tjener de ingen penge..

Altså skal Android sættes til at benytte googles tjenester for at der laves penge - Eller google skal finde en anden form for indtjening for den.



t