klasse og db diagram-tegne-program i linux

Tags:    linux

Jeg mangler et godt program til at tegne diagrammer i linux. Jeg har indtil nu brug dia, med det er lige vel primitivt. Jeg er blevet kastet ud i et ret stort projekt, hvor jeg har ca 100 klasser og 90 tabeller, så både klasse og er diagrammet er ved at være noget omfattende, selv om jeg meget langt fra har alle detaljer på endnu.

Jeg kunne godt tænke mig noget hvor man kan folde dele af diagrammet sammen, e.g. alle specialiceringer fra en klasse, eller alle attibuter på en entitet.

Der ud over ville det også være rart, hvis man kunne "embedde" flow diagrammer og kommentare direkte i projektet, vi ikke jeg ved siden af diagrammet har 100 enkelte flow chart + andet.

Hvad bruger i andre? Eller har i hørt rygter om noget?



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det var så lidt.



Prøv at kigge på denne:

http://www.visual-paradigm.com/product/vpuml/communityedition.jsp

Har ikke selv brugt det.



Indlæg senest redigeret d. 13.11.2008 18:36 af Bruger #6559
Til den slags ting bruger jeg det der hedder Dia - men, det er meget lightweight og har slet ikke skyggen af de features du efterspørger.



Jeg har installerede visual paradigm i morges lige efter jeg havde læst dit indlæg, Martin. Jeg har brugt det nogle timer i dag, og det er super, jeg har godt nok kun lavet klassediagrammer, men når nu programmet er så godt til det, er resten af det nok også ganske godt :)

Jeg har brugt community versionnen, men jeg skal ha overtalt mit arbejde til at købe en licens så vi kan komme til at bruge det rigtigt.

Mange tak for hjælpen, kom med et svar så du kan få nogle points.



t