Kunde login

Tags:    php

Hej allesammen!

Jeg er ved at lave et kunde login, men kan ikke rigtig få det til at virke?!

Jeg har en tabel, hvor jeg har 4 kategorier:
id
username
password
url

Jeg opretter selv brugerne.

Kunden skal kunne logge ind og udfra kundens login oplysninger skal den gå til kundens side.

min scripts:
index.php
Fold kodeboks ind/udKode 

login.php
Fold kodeboks ind/udKode 

login_sucess.php
Fold kodeboks ind/udKode 

bruger ikke denne side iforhold til "login.php" men kunne være den indeholdte noget information som skulle bruges?

jeg får følgende fejl når jeg afprøver scriptet:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 19.11.2008 10:59 af Bruger #14101
6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Man kan ikke rigtige hurry op med oop da det nærmest er et anden sprog for sig i forhold til "almindelig" php :-)

Der må intet sendes inden session_start() kaldes. Er der en tom linje eller et mellemrum i starten af login.php ?

By the way så husk lige at bruge mysql_real_escape_string() på dine variable, inden du udfører din SQL query:

$sql="SELECT * FROM $tbl WHERE username='" . mysql_real_escape_string($username) . "' and password='" . mysql_real_escape_string($password) . "'";

Ellers åbner det mulighed for SQL injection.

Der var mellemrum... Ser koden ellers fin nok ud?

Well...jeg er fan af objekt orientering og validering af input fra brugerne. Klassificering af ALT, og indkapsling af funktionalitet, specielt database funktionalitet, så det bliver umuligt at lave databaseforespørgsler uden at have valideret om søgekriterierne giver mening.

Tror jeg skriver en artikel om det en dag. Det er vist nemmere end at forklare den smøre :)

Tror jeg også.. But hurry up! :D

Skal bruge den nu :D

t