popup window med login-oplysninger

Tags:    html css

Jeg er ved at lave en hjemmeside i Dreamweaver og et af linkene skal man kun have adgang til, hvis man har et password - altså begrænset adgang.

Hvordan dælen laver man det?

Jeg er ved at lave en hjemmeside i Dreamweaver og et af linkene skal man kun have adgang til, hvis man har et password - altså begrænset adgang.

Hvordan dælen laver man det?

Der findes flere måder. Hvis din server understøtter PHP kan du gøre det meget simpelt, selvom det ikke er verdens mest avancerede system ;) Det lyder ikke som om, du har brug for et større CMS, så det her er nok rigeligt.

i toppen af dit dokument(inden alt andet, inkl. doctype)
skriver du
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

og så indsætter du følgende der hvor du vil have din hemmelige tekst:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Indlæg senest redigeret d. 20.11.2008 15:32 af Bruger #8223
En cookie?! Det er da for let at hacke! Brug hellere sessions.

En cookie?! Det er da for let at hacke! Brug hellere sessions.

en cookie er lettere at forholde sig til end en sessionvariabel for en ikke-php-kyndig.

Derudover: hvordan tror du session-data gemmes? særlige sessioncookies i browseren.(sessions virker ikke hvis du deaktiverer cookies i din browser fuldstændigt) Du kommer ikke udenom cookies på nogen af måderne.

sidst men ikke mindst: det ligner ikke at hun skal gemme statshemmeligheder på sin hjemmeside, så sikkerheden behøves ikke være 110%.

Udvikleren.dk bruger cookies. "Hack" min udvikleren.dk profil og vis mig dine store haxx0r evner ;)

Indlæg senest redigeret d. 20.11.2008 16:53 af Bruger #8223
t