USB kontakt

Tags:    visual-basic

<< < 12 > >>
nu skal det lige siges at jeg ikke er den store google expert så hvis nogen finder svaret på 2 - 3 søgninger må i undskylde:P

Men jeg har tænkt på at bygge mig et alarm system som kræver at jeg kan interface med et par kontakter, noget alla det her: http://hackedgadgets.com/2008/03/27/usb-interface/

Desværre giver de hverken vejledning eller source, så PLEASE HELP!!!!



14 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad mener du med "interface med et par kontakter"? Kan du ikke uddybe det lidt eller forklare det på en anden måde?



sådan set bare registrere om en kontakt er tændt eller ej... hvis nu jeg har en kontakt på min dør, som tænder når døren åbnes, så vil jeg gerne kunne aktivere en del af mit program, fx en Msgbox.



Prøv at kigge på nogle af de USB boards de sælger her. http://www.velleman.be/ot/en/product/view/?id=351346#

De skulle være god mulighed for at finde nogle med både analog og digitale indgange.



tak, jeg skal ud og shoppe... vi har gudskelov en butik der sælger velleman kits 11 kilometer fra mig:D



kan den i øvrigt bruges til at håndtere en spole (er ved at sætte elektronisk dørlås op) direkte eller skal jeg grave et par relæer frem i baghuset?



Den kan jo kun trække en vis mængde strøm så du skal nok have nogle kontaktorer på, der kan håndtere hovedstrømmen og så kan du koble interfacet til styrestrømmen.



ok... jeg tog et kig på hvor meget det kan trække så det bliver nok noget med først et lille relæe og derefter et stører et på det:S



Det interface jeg linker til, det brugte vores klasse på teknisk skole til at lave noget styring til noget lys og der brugte vi relæer til hovedstrømmen og så var der en lavspænding til at styre hvilken lampe der skulle tænde. Så det kan lade sig gøre, man skal bare gennemtænke det når man snakker om stærkstrøm for ikke at komme til skade. (Herunder personer)



Indlæg senest redigeret d. 22.11.2008 22:51 af Bruger #6559
Hvad angår stærkstrømmen er der ikke noget problem da min far er elektrikker (meget praktisk:D) Men du har nok ret i at jeg skal gennemtænke det lidt for at undgå at riste det hele. Har du eventuelt et skema/diagram af en art?



Jeg lægger ikke direkte inde med nogle diagrammer. Jeg kan prøve at se om jeg kan tegne en, men jeg kan ikke lige love om det virker 100% det nemlig ved at være et par år siden jeg afsluttede mit grundforløb til elektrikker og har sådan set ikke brugt det siden :)



<< < 12 > >>
t