Microsoft til Yahoo: Dur ikke, væk

Tags:    it-nyheder

Sæbeoperaen om Microsofts forsøg på at købe Yahoo er nu endeligt slut. Microsoft har nu fuldstændigt droppet alle planer om at købe konkurrenten, forklarede Steve Ballmer på et aktionærmøde, men vil stadig gerne indgå et samarbejde.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2793



Det ser ud til at det gamle ordsprog "hvis du ikke kan besejre dem kan du rotte dig sammen med dem" kommer til udtryk stik modsat i denne situation.

"Hvis du ikke kan rotte dig sammen med dem, kan du besejre dem". Yahoo fik muligheden for at sælge, men nægtede - og blev kørt i sænk istedet. Jeg tvivler på at det har været Microsofts hensigt, eller i det mindste ikke noget de har haft direkte indflydelse på - men det er alligevel påfaldende.

Personligt nærer jeg ikke den store sympati for nogle af firmaerne, så at de prøver at overbyde hinanden og ender med at blive skudt i sænk rører mig ikke synderligt. Udover at jeg synes det er uendeligt surt og uretfærdigt for alle de folk fra Yahoo, der nu er blevet arbejdsløse fordi de voksne ikke kan enes.



t