Problemer med DATE og database i andet land

Tags:    databaser

Hej udviklervenner =]

Jeg har det fine problem, at når jeg enten med PHP eller MySQL vil oprette en dato til min blog, at den så skriver den amerikanske dato på (eftersom at min webserver er hosted og står i Texas). Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får skiftet "tidszonen", enten i PHP eller når jeg skriver til min MySQL database? (Den skal være europæisk i stedet for amerikansk)

På forhånd tak =]
- Martin Bille Broberg



3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
setlocale(LC_ALL,'Danish.UTF-8');



MySql har en dato omregningsfunktion der kan omregne mellem forskellige tidszoner: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/date-and-time-functions.html#function_convert-tz

Det kan du enten gøre før du sætter ind eller efter du trækker ud. Det vigtige er at du skal gøre det ens for alle datoer i din database, således din tabel ikke indeholder datoer fra flere forskellige tidszoner, det bliver noget vanskeligt at holde styr på.



setlocale(LC_ALL,'Danish.UTF-8');


Hvordan får jeg min PHP ind i MySQL'en?

Har prøvet op til flere gange med forskellige metoder, men hver gang har den bare returneret ingenting eller nuller i min tabel.

Min kode til forespørgsel i PHP ser således ud:

Fold kodeboks ind/udKode 


Her får jeg jo MySQL til at indsætte tidstempel, og det virker, men hvis jeg skal bruge setlocal() i PHP hvordan skal min kode så se ud?

På forhånd tak
- Martin Bille Broberg



Indlæg senest redigeret d. 26.11.2008 00:25 af Bruger #13203
t