Fra Oracle til Mysql

Tags:    databaser

Hey,

Jeg har overtaget en hjemmeside fra en ven men står nu med et lille problem..

Siden er med login.. men når jeg prøvet at logge ind, siger den følgende:

Fold kodeboks ind/udKode 


Mit problem er at jeg ikke benytter Oracle men derimod Mysql. Jeg har også lige indsat kildekoden for denne fil. Jeg håber at I kan hjælpe mig med at konvertere filen til Mysql.

Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 28.11.2008 12:15 af Bruger #4179
4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal have fjernet der hvor den forbinder til Oracle og ændre det til at pege på en mysql i stedet - og SÅ opstår dine problemer sikkert... (du skal lige være opmærksom på at du i det kode du skriver i din mysql del, returnerer et resultatsæt, mens du i oracle delen returnerer en connection.)

Herefter skal du kigge på ALT dit sql om det er kompatibelt med mysql syntax - det bør det være hvis din kammerat har holdt sig til SQL92 syntaksen og ikke brugt noget eksotisk fra ORACLE.



Hej Brian,
Jeg har fået lagt alle data over i Mysql. og det skulle der efter hvad jeg kan se ikke være nogen problemer med.. (men hvad ved jeg?) :)
Jeg er bare ikke så stærk til Mysql så jeg havde håbet at få lidt hjælp til hvordan man kunne omskrive det..
- Benz



Indlæg senest redigeret d. 28.11.2008 10:19 af Bruger #4179
Det er ikke dataene der kan være et problem med, men derimod med det SQL der bruges til at hente data ud med. Prøv evt at spørg i PHP forummet omkring hvordan man laver en PHP forbindelse til MySQL. Der ved de en masse om det.



Mange tak brian :) det prøver jeg :)



t