Erstatte en knap med et billede

Tags:    visual-basic

Hej, jeg har visual basic 2008 og jeg tænkte på hvordan man erstatter en knap med et billede. Sådan man slt ikke kan se det er en knap, men det bare ligner et billede. Og hvordan man giver det en hover-effekt, sådan at når man kører musen over, så ændrer billedet sig. Er der nogen der ved hvordan man gør det?



6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu kender jeg ikke så meget til Visual Basic, men jeg tror du bliver nødt til enten, at lave en klasse der arver fra button(eller hvad den hedder i .NET) og så modificere den, eller lave din helt egen knap-klasse fra bunden...



Jeg har lige ekspermenteret lidt og tror jeg har fundet ud af det, du skal:
Sætte dine billeder ind i Resources

Sætte FlatStyle til Flat
Sætte FlatAppearance -> bordersize til 0
Sætte Image til Dit billede(fra Resources)

I koden skal du skrive:
Fold kodeboks ind/udKode 




Man kan da også bare lave et billede, hvorefter man dobbelt-klikker på den, eller bare skriver koden for at hvis man klikker på billedet --- function.
Det virker i hvert fald i min vb.



Jeg mener du kan tilføje et billede til din knap, ved at sætte backgroundimage eller image i properties. Du kan få det til at ændre sig ved at bruge mousehover og mouseleave.



Ja, man kan godt lave background-image, men man kan stadig se det er en knap, og jeg ville gerne have at det bare skulle være et billede. Men hvordan bruger man mousehover til at udskifte billedet?



Tusind tak, det fungerer perfekt :D



t