Fra excel til ms sql

Tags:    databaser

Hej Jeg prøver at overføre noget data fra et excel regneark til min ms sql database.

men jeg får følgende fejl hver gang je tester siden:
Den installerbare ISAM kan ikke findes.

dette er koden jeg har skrevet for at få det til at virke:
Fold kodeboks ind/udKode 


Jeg håber nogle kan hjælpe mig med hvad fejlbeskeden betyder?

Mvh. Adam



Hey Adam,
umidelbart mangler du vist noget i din sqlConnectionString, du angiver nemlig ikke hvilken server der skal forbindes til.

Hvilken MSSSQL server benytter du?
Express 2005?
SQL server 2005?
SQL server 2008?



Hej, tak for dit svar, nu når jeg arbejder på min computer bruger jeg programmet:
"microsoft visual web developer 2008 express edition"

Og programmet har bare en indbygget ms sql database som jeg bruger indtil den kommer på nettet. Men ved du hvordan jeg ser hvilken sql server programmet bruger. Fordi først vil jeg jo teste den lokalt.

Er det muligt?

Jeg håber du forstårhvad jeg mener?

Mvh. Adam



Hej, nu bruger jeg ms sql server 2005. Og fejlen kan ses på www.fullcreation.com hvis du klikker på knappen.

Hvordan ville jeg så skulle skrive det i connectionstring?

Mvh. Adam

Håber du kan hjælpe



Hey Adam,
jeg har undersøgt det lidt og fundet følgende fejlbeskrivelse fra Microsoft: http://support.microsoft.com/kb/209805

umidelbart kunne det godt tyde på, at du lige skal ha registreret excel filen som i step 13.



Ok nu er den fejl væk, fordi jeg fandt ud af at man skulle skrive ExtendedProperties i 2 ord. Men nu kommer der en ny fejl. Jeg ved ikke om det har noget med det samme at gøre.

Men jeg tænkte på, at kan det være rigtigt at jeg skal ændre noget på min computer lokalt, hvis filen ligger på en server.
Den burde da ikke have noget at gøre med min computer vel. Det skulle jo gerne virke fra andre computere også?

mvh. Adam



t