Python 3.0 kapper båndene til fortiden

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Den nye version af det objektorienterede scriptsprog er nu klar, men den er ikke bagudkompatibel med de tidligere versioner. Tavlen skal vaskes ren.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2828



Nice! Elsker software der tør tage springet fra at være bagudkompatibelt!
Windows kunne lærer noget!



Ih ja, det ville uden tvivl vække utroligt stor glæde når 90% (eller hvor meget Windows-only software der nu er der ude, jeg har ingen anelse) af verdenens software stoppede med at virke på nyeste version af Windows ;)

Bagudkompatibilitet er en uhyre hårfin linje, og selv om jeg helt klart mener at der må være grænser for hvor langt man skal gå, så tror jeg at der er mange der er glade for at Microsoft er gået så langt for at bibeholde den :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Ja, men det burde de ikke. Det er derfor de altid vil ligge bag fx Linux!
Windows 7 bygger på Vista, Vista bygger på XP osv!



Ligge bag Linux? Det var da en interessant teori ;). Jeg synes personligt det er lige omvendt, og jeg mener da at tallene for markedsandele stadig kan bakke det op, men sådan er der jo så meget :). Men du mener seriøst at de skal skrive Windows 7 fra bunden og være 100% ligeglade med om eksisterende software kan fungere med det? I så fald vil jeg tillade mig at skyde på at du ikke er i softwarebranchen eller noget der minder om den :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Ligge bag Linux? Det var da en interessant teori ;). Jeg synes personligt det er lige omvendt, og jeg mener da at tallene for markedsandele stadig kan bakke det op, men sådan er der jo så meget :). Men du mener seriøst at de skal skrive Windows 7 fra bunden og være 100% ligeglade med om eksisterende software kan fungere med det? I så fald vil jeg tillade mig at skyde på at du ikke er i softwarebranchen eller noget der minder om den :)

Rigtig gættet, men man kan jo sagtens understøtte libraries, jeg snakker mere kerne relateret, og i det hele taget få fat i et ordentligt filsystem! Og markedsandel har INTET med systemers fordele og ulemper at gøre. Det er hvem der har de bedste reklamører og de bedste designere.




Og markedsandel har INTET med systemers fordele og ulemper at gøre. Det er hvem der har de bedste reklamører og de bedste designere.

Vrøvl

Hvad er der i grunden galt med NTFS? Tag evt. et kik på WinFS som rygtes at komme med i Windows 7



Hvad der er galt med NTFS? Prøv at sætte det op imod ext3 og så vil du se hvad der er galt med det :)



Hvad der er galt med NTFS? Prøv at sætte det op imod ext3 og så vil du se hvad der er galt med det :)

Come on. Der var ikke andet end flamebait her(og jeg tog det)

NTFS er funktionelt set stort set identisk til ext3



Trækker mig ud af denne diskussion med følgende kommentar:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_file_systems



Trækker mig ud af denne diskussion med følgende kommentar:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_file_systems

I de tabeller er der ikke den store forskel at spotte mellem ntfs og ext3. Men der er heller ingen grund til at lede efter "Holger", ntfs har allerede vist sig at være mere end bare levedygtig.



<< < 12 > >>
t