Brug af "dialogs"

Tags:    visual-basic

Hej, jeg prøver at lave en notesblok for sjov, og jeg kunne godt tænke mig at have en dialog, så når man prøver at gå ud af programmet uden at have gemt, så får man en dialog boks hvor der står "Ønsker du at gemme dine ændringer?" og så skal man have valget mellem gem, gem ikke og annuller. Jeg ved godt hvordan man får den til at tjekke om der er ændringer, men hvordan laver man en dialogboks, der kan gemme indholdet i min tekstboks i form1?
Håber nogen forstår hvad jeg mener, og hvis ikke så bare spørg ind til det, eller prøv at åben notesblok, skriv noget tilfældigt og så klik på luk knappen. Så får du den dialogboks jeg gådt kunne tænke mig.

Jeg bruger visual basic 2008, men jeg ved ikke om det gør en stor forskel.

Hilsen Marc.



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er bare en standard messagebox de bruger (Der står "Ja", "Nej", "Annuller"), som kan laves med et kald til System.Windows.Forms.MessageBox.Show().
Den tager en masse forskellige, en af dem er af typen MessageBoxButtons, som har en property ved navn YesNoCancel.
Kaldet til Show, på MessageBox, returnerer en DialogResult som du kan bruge til at se hvad folk har valgt.



går ud fra det er VB6
Fold kodeboks ind/udKode 

eller noget i den stil



Han skrive nu specifikt at det er VB 2008. ;) Det vil sige VB9, og .NET.



oki, så bare det ik var under .net forum =)



Tak, har fået det til at virke. Og tak for de hurtige svar...



t