Configuration Error

Tags:    databaser

Hej, jeg ved ikke om jeg har posted denne besked det rette sted, eftersom jeg ikke ved hvorfor fejlen opstår. Jeg prøver at uploade min side som jeg har lavet i c# og brugt "Microsoft sql server 2005"
Men når jeg prøver at se siden kommer den med en fejl som siger "Configuration Error" I kan se fejlen hvis i går ind på "http://www.radio.web.surftown.dk/" Den siger jo at der er noget i vejen med "web.config" filen.

Er der nogle som ved hvordan jeg løser fejlen?

På forhånd tak

Mvh. Adam



Som den siger:

"Could not load file or assembly 'System.Web.DynamicData, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35' or one of its dependencies. The system cannot find the file specified."

Den kan ikke finde filen, har du selv lagt den op på serveren så den kan finde den?



Nej, det hører nok til i .NET foraet.

Men prøv at tjekke din applikation. Det lader til at klassen System.Web.DynamicData ikke kan findes...eller noget i den stil.



Ok den kan ikke findes, men jeg har ikke lavet en fil ved navn "System.Web.DynamicData" og jeg har heller ikke lavet en klasse med det navn.

Hvordan laver jeg det?





Tror mere det er fordi du skriver compiler i 3.5 og bruger en 2.0 server - > der er et lille mismatch.

/J



Jeg bruger surftown som udbyder og der har jeg ændret den til at køre med version 3.5 framework.

Hvis det er det du mener?

Eller er det noget jeg skal ændre i mine filer?

Mvh. Adam



Serveren kører ikke 3.5... læs for gudsskyld fejlmeddelesen grundigt, og se i bunden:

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.1433; ASP.NET Version:2.0.50727.1433





Ok, det var surftown som havde sagt at den kørte med 3.5 så nu har jeg skrevet til dem og klaget over det.

Og jeg har også læst fejlmeddelelsen igennem flere gange nu. Men jeg kan ikke forstå om jeg skal gøre noget i web.config filen.

fordi, ok den kan ikke finde: 'System.Web.DynamicData, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35'

Men det er der jo heller ikke en fil der hedder og så nedenunder står der noget om at jeg kan ændre: [HKLM\Software\Microsoft\Fusion!EnableLog]

Men det står ikke noget sted i web.config filen.

Så jeg forstår ikke om jeg skal ændre noget i filen eller ej?

Mvh. Adam



HKLM\Software\Microsoft\Fusion!EnableLog Er et sted i Windows registry, som du ikke skal bruge til noget som helst. Problemet er at du bruger 3.5, men siden kun har 2.*



Problemet er at du bruger 3.5, men siden kun har 2.*


Jeg har skrevet til surftown om at den skulle køre med 3.5 men jeg fik dette svar:
Hej Adam

Misforståelsen bunder i at ASP.Net 3,5 kører på runtime version 2,0 plus nogle af de filer der kommer med .net runtime version 3,5.

Det korte af det lange er at ASP.Net 3,5 = asp.net 2,0 + det løse fra .net runtime version 3,5. Et link :

http://www.developersdex.com/asp/message.asp?p=2905&ID=%3C%23hXkUo7bIHA.4712%40TK2MSFTNGP04.phx.gbl%3E

Venlige hilsener

Kenneth Thomsen
SURFTOWN support


Så hvis jeg har forstået det rigtigt, så kører den allerede med 3.5 framework ik?

Ellers hvordan kan man ændre det?

Mvh. Adam



Nu virker det egentlig, jeg skulle bare fjærne linjerne som den gav fejl hos.

men nu connector den ikke til databasen, er der nogle som kan hjælpe mig med at løse det problem?

Jeg bruger "microsoft sql server 2005"

Min connectionstring ser sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 


Mvh. Adam





t