mail() problemer

Tags:    linux

Er lidt usikker på om jeg har placeret dette det rigtige sted, jeg mener, det er et spørgsmål til hvorfor mail() functionen ikke virker, men, sammentidigt har det jo noget med php at gøre?

Nå, sk***være med det :)

Jeg står med et problem, jeg kan ikke sende mails, fra mine domains... hverken det ene eller det andet. (Det skal lige sige at jeg hoster min egen server), min udbyder tillader det vidst nok.. Hvad jeg har forstået på deres FAQ.

Nå, men, den melder heller ikke error når jeg bruger mail()...

Nogen der har et kvalificeret svar på hvad der kan være galt?

Jeg har åbnet for "adskillige" brugbare porte i min router.. Så det burde kunne lade sig gøre..

Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 15.12.2008 07:58 af Bruger #10201
Åbne porte har intet med mailforsendelse at gøre. Det er jo udgående forbindelser.

Bruger du postfix ?
Prøv at poste din /etc/postfix/main.cf fil.

Og kig i /var/log/mail.* filerne, der står somregel, hvad der går galt.



Hej Robert.

Jeg har lige sat exim4 op (Da postfix ikke var det jeg skulle bruge - åbenbart??), nå, men, i stedet for at der vises en normal hjemmeside, så kommer den frem med noget bla bla fil download, hvor man kan se indholdet af siden... :S

Hvilken filer skal jeg rode med i exim4? Som har med dette at gøre..



skulle være jeg skulle poste et link så vi kan komme frem til hvad der er galt....


Link



At den spørger om du vil downloade php filen, har intet med postfix eller exim4 at gøre.

Det er simpelthen fordi php ikke er installeret korrekt. Evt. glemt at "enable" det i Apache configurationen (hvis det altså er den webserver du bruger).



Strange... Fordi det der kom først da jeg havde configet min exim4... :S



Strange... Fordi det der kom først da jeg havde configet min exim4... :S


Exim og postfix er bare smtp servere og kan erstatte hinanden.
Det er som JanC siger, fordi du enten ikke har installeret PHP eller fordi PHP er fejlkonfigureret.



Strange... Fordi det der kom først da jeg havde configet min exim4... :S


Exim og postfix er bare smtp servere og kan erstatte hinanden.
Det er som JanC siger, fordi du enten ikke har installeret PHP eller fordi PHP er fejlkonfigureret.


Du kan evt prøve at lave en fil der indeholder følgende 3 linjer:


<?php
phpinfo ();
?>

Kald f.eks. filen for testmig.php gå og gem den på din hjemmeside. og se om filen vil køre. Kører den ikke så har du ikke fået installeret PHP korrekt.

mvh
PalleA



t