Glædelig jul & artige Udviklere!

Tags:    udvikleren-info

<< < 12 > >>
Kære Udviklere, så er det den tid på året igen. Om halvandet døgns tid render de fleste af os rundt om et pyntet grantræ, imens vi forsøger at synge med på alle de julesange vi knap kan huske første vers til: Det er med andre ord blevet jul :). Sidste år benyttede jeg lejligheden til at lege julemand og give nogle julegaver til de mest artige Udviklere, noget jeg fandt så hyggeligt at jeg vil gøre det igen i år. Jeg har endda fået lidt hjælp af Daniel Mellgaard Frost fra Microsoft, så jeg også har et par nye ting i gaveposen i år, udover bøger fra mit eget overskudslager :). Lad os komme i gang med at kåre alle de Udviklere der har været med til at gøre Udvikleren.dk et endnu bedre sted igennem år 2008:

Noget af det vigtigste her på sitet, er utvivlsomt den hjælp vi alle kan søge i foraerne. Her hjælper brugerne dagligt hinanden med både store og små problemer, men der er nogle enkelte der virkelig er dedikerede omkring det at besvare andres spørgsmål, og det synes jeg i den grad skal belønnes. Sidste år vandt Michael Larsen, også bedre kendt som "Gnu", med de 6.000 point han havde fået skrabet ind i løbet af året, men i 2008 er det faktisk gået endnu vildere for sig. Michael må se sig slået af Ieet, der tager førstepladsen med 10.316 UP - flot gået! Michael Larsen er tæt på, med sine 9.602 UP, og på en tredjeplads har vi Jakob med 7.072 UP. Sidste år kårede jeg kun én vinder, men med så flotte tal som dem i år, synes jeg faktisk at I alle tre fortjener en præmie, så sådan bliver det! Tillykke til jer, og jeg håber meget at I fortsætter den gode stil i år 2009 :)

Vi skal naturligvis også have kåret årets artikel. Også i år har jeg valgt at bruge en formel baseret på ratings, antal hits pr. dag, kommentarer og et par hemmelige ingredienser, og vinderen er derfor 3D software rendering med C++, som endda også findes i en udgave til Delphi. De er skrevet af Søren Klit Lambæk, der også tidligere har bidraget med nogle utroligt populære artikler til sitet, så alt i alt er det vist i høj grad fortjent :). Tillykke med det.

Igen i år har der også været en masse gode debatter omkring sitets IT-nyheder. Det er altid spændende at høre andres synspunkter, så det skal også belønnes. Sidste år vandt Per Sikker Hansen, og sørme om han ikke også har været den mest aktive i debatterne igen i år. Godt gået, Per. Jeg synes dog at det er vigtigt at andre også får mulighed for at få en julegave, specielt i en kategori som denne, så jeg tillader mig derfor at sende præmien videre til nummer to på listen, som er.... mig selv. Nej vent, det duer ikke - den ryger direkte videre til nummer tre så, som også sidste år var tæt på at vinde præmien, nemlig Shafh. Lad os holde diskussionerne i gang til næste år også :)

Sidste år havde vi en speciel pris til Bertel Brander, for hans enorme indsats her på sitet, specielt i C++ foraet. I år kunne jeg godt tænke mig at hædre den person der har skrevet ubetinget flest artikler til sitet igennem de sidste år. Hele 21 stk. er det blevet til, alle af god kvalitet, der igennem årene har modtaget over 90.000 hits. Jeg taler naturligvis om Brian Hvarregaard, der modtager årest special award for excellence :). Brian, tillykke med det - jeg håber at du vil forkæle os med endnu flere gode artikler fremover!

Tillykke til alle vinderne. Jeg har følgende præmier til rådighed:

2 stk. licenser til Microsoft Expression Blend
3 nye bøger i alt, med emnerne ASP.NET, LINQ og Silverlight

Derudover har jeg overskuddet fra sidste års konkurrence:

Writing secure code x 1
Code Complete x 1
ASP.NET 2.0 Step by step x 2
Developing more secure ASP.NET 2.0 Applications x 2
Programming ASP.NET 2.0 applications - Advanced topics x 2
ASP.NET Website Programming x 1
Visual Basic 2005 Jumpstart x 1
Visual Basic 2005 Step by Step x 1
Windows Communication Foundation Step by Step x 1

Skulle ingen af delene have din interesse, vil jeg tilbyde en valgfri licens til et stykke software fra mit eget firma, TSW. Send mig en Udvikler mail med hvad I kunne tænke jer, inkl. en adresse jeg kan sende præmien til. Det er først til mølle der gælder, i tilfælde af at flere af jer ønsker det samme, så bare se at komme i gang :)

Til sidst vil jeg blot ønske jer en rigtig god jul og et super godt nytår!



Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 23.12.2008 11:33 af Bruger #1
Jamen en god jul til dig og alle andre. Tillykke til vinderne og må i komme hele ind i det nye år :) Vi skal jo stadigvæk bruge jeres fingre ;)



God jul - og tillykke til alle vinderne!!! :)



Mange mange tak!
Jeg tror jeg vil prøve 1 stks. Licens til TSW Webcoder. Når software bliver nævnt i Smashing Magazine må der være noget om det :)
(Og er ikke den store Windows coder, så dette var nok den bedste gave jeg kunne få)

Glædelig jul herfra!



Indlæg senest redigeret d. 23.12.2008 19:46 af Bruger #11328
Tak og i lige måde, og stort tillykke til alle årets vindere.

Det er altid rart at få en lille hilsen fra sit yndlingssite, hvor min aktivitet dog er faldet lidt på det sidste. Det må jeg lave om på, nu når jeg til februar kan "prale" med mit 6-års jubilæum her på sitet :P.

En glædelig jul, samt et godt nytår skal det lyde her fra, til alle udviklere.



Indlæg senest redigeret d. 23.12.2008 16:25 af Bruger #3275
Jeg er meget stolt af kåringen af prisen for "Årets artikel"!

Glædelig jul og godt nytår til alle udviklerne.



Hehe, jeg havde heller ikke just forventet, at skovle endnu en bog ind. - Og himlen være lovet for, at jeg har råd til at købe dem selv ;P Stort tillykke til Kas-- Shafh :)

Og til alle jer andre naturligvis. Glædelig jul! :D



Jamen glædelig jul alle sammen. Og tussind tak for "prisen" :)

Jeg syntes at "Visual Basic 2005 Step by Step" lyder interessant, så den vil jeg gerne have.
Skal jeg sende dig min adresse Kasper?

Tak for et godt år, alle sammen :P




God jul mm til alle & tillykke til vinderne.

OG BTW: http://www.erdetjul.nu/



God jul alle sammen :)



Glædelig Jul (forsinket) og godt nytår til alle her på sitet! :)

Nu synes jeg det er mega flot af dem der har vundet for flest point optjent, men er der ikke en "skævvridning" der når man på diverse fora kan svare på spørgsmål unden der er point på højkant? Bare en tanke... :)



Indlæg senest redigeret d. 26.12.2008 01:56 af Bruger #2243
<< < 12 > >>
t