Format i sql server

Tags:    databaser

hej jeg har et problem med at få skrevet kun et tidspunkt.

Jeg kopiere noget data fra excel til ms sql server 2005. Men når jeg skriver 19:00 i feltet i excel filen, så skriver den automatisk: 30-12-1899 19:00:00 i sql databasen.

Jeg vil godt have at den kun skulle skrive tidspunktet(19:00).
min collonne hedder tid og det har datatypen varchar(50)
Så jeg kan ikke forstå at den skriver den dato før tidspunktet, og det er altid den samme dato den skriver?

Hvis jeg vil kan jeg godt gå ind manuelt i db og slette datoen så der kun står 19:00.
Men det burde den jo bare skrive automatisk

Og resultatet af det kan du se her:
http://radio.web.surftown.dk/udsendelser.aspx

min kode som kopiere fra excel til sql ser sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 


og min sql statement som trækker det ud ser sådan ud:

Fold kodeboks ind/udSQL kode 


Håber nogle kan hjælpe?

Mvh. Adam



Den 30. december 1899 er Excel's epoch, eller reference dato. Det kunne tyde på at det er excel som opfatter det et datetime felt, og ikke .NET (.NET starter fra d. 1. januar år 1).



Ja jeg har fundet ud af at det er excel som registrere det.

Ved du hvordan jeg gør sådan så excel ikke ændre det som jeg selv har skrevet?

Mvh. Adam



Det er nok formatet på kolonnen, prøv at sætte det til text, hvis du vil gemme tiden som varchar...

Men overvej lige om du både vil ha' en tid(varchar(50)) OG en dato(datetime) i dine rows...



Ved du så hvordan man sætter collonnen til text?

Jeg har også en collonne til dato og den er af datatype datetime. Men eftersom jeg ikke skal bruge tiden til andet end at udskrive den, kan den vel godt bare være varchar(50) ik?

Mvh. Adam



marker kolonnen højreklik og vælg "format cells".

mht. datatyper i din database er det op til dig, men en datetime indeholder (navnet tro) både dato og tid, og hvis du selv håndterer data'en fra databasen, kan du på et DateTime Objekt køre dtObj.ToString("hh:mm") og få en string repræsentation af hh:mm.



Indlæg senest redigeret d. 25.12.2008 12:12 af Bruger #14100
t