Flash, php og MySQL (Hovedsaligt flash)

Tags:    diverse

Hey.. Sidder og roder lidt med et af de ældre flash programmer, MX 2004.

Jeg har designet en fil, og jeg skal have lavet noget "movie scripting", det skal blandt andet vise som Ikke Logget ind:
1) Random Picture på valgte bruger (Uden valgte bruger, skal den også bare vise random picture)
2) Der skal være en liste over albums (Som køre på selvopdigtede navne fra brugerens side).
3) Samme gælder en slider, hvor billederne kan glide hen over skærmen, ved at trykke på pile.. Ved at klikke på billedet, skal den vise det i en ramme i selve flash filen. (Bliver der igen trykket på billedet som er i rammen, skal den åbne en Lightbox med Selve billedet.
4) Der skal vises kommentar til hvert billede, dato og titel på billedet.
Som logget ind, kan man flg:
1) Oprette billede og album, kommentere billede og album.
2) Når man opretter billede, kan man vælge om der skal der vises vandmærke og om det skal være offentligt, bruger privat eller om det skal være helt privat (Altså, kun vises til brugeren der har oprettet det)

Og så skal man naturligvis kunne login eller logud

Det skal fungere på denne måde:
Udfra en URL og URI, så skal den kunne fortælle flashen hvilken bruger det er der er tale om, så den selv loader brugeren frem med navn, og et Random billede fra brugeren (Som ikke er privat)
Du kan i en liste vælge ALLE brugere, som har et albums i toppen, og ved siden af skal der være en login knap (Som ændre sig til logud når login er lige med True)

Idé'en er ret lang, så jeg ville sådan set bare have lidt hjælp til at komme igang med at lave dette Flash Show, det skal som nævnt arbejde sammen med PHP og MySQL, hvor den får informationerne fra, det kan jeg dog godt selv styre, spørgsmålet er mere at få flashen til at virke.

Any hjælp til at komme igang?
Jeg kunne godt bruge en mentor til at hjælpe mig igang.

Resten af mine points gives væk til hjælperen.
Der er hovedsaligt brug for hjælp til selv Action Scriptingen..



7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har skrevet en artikel om kommunikation mellem XML og Flash. Ved ikke helt om du kan bruge den, men tjek den her:
http://www.udvikleren.dk/PHP/Article.aspx/304/



Tjek kommentarene i koden

Fold kodeboks ind/udKode 




Okokok, nu er jeg kommet igang med programmeringen, det er lidt svært, og har brug for hjælp.

Jeg har valgt at lave alt php om til XML, da det virker til at være til at arbejde med ;o)

Nå, men, jeg har lavet 2 scripts pt. den ene på scenen, som ser således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 


den anden del, har jeg sat på selve Menu'en, og det virker IKKE PT, så det er det jeg skal have lidt hjælp til:

Fold kodeboks ind/udKode 


Det er meningen at når man vælger et navn fra menu'en, så viser den alle de albums man har lavet i selve listen.


HJÆLP!



Mit bud er at du mangler http:// foran din adresse i theXMLfile1.load



det er ikke load(url den er galt med, det virker skam som det skal (Har brugt en falsk webadresse for ikke at afsløre mit domain)).

:)



Hej Jakob.

Den indholder jo mere eller mindre det jeg alllerede har skrevet... :(
Så der er ikke noget nyt i det.. :S

Jeg kunne dog godt tænke mig at vide hvordan jeg navngiver en label udfra første kode, og hvordan jeg opretter en liste med indhold, når man klikker på menu'en.



Hey Emil.

Sorry, har lige været væk nogle dage :) (Nytår du ved)

Dvs. Jeg skal af med det der ,get delen? i Load()??


Godt nytår.



t