Delphi 7 og vista

Tags:    delphi

Hej udvikleren...

Jeg vil igang med at lære lidt fritids programering, og har hentet delphi 7 og fået en kode sent .. og lagt filen i C:\Bruger\Mark J\reg119.txt som der står i mailen, men den vil ikke godkende aktiveringen, får bare afvide den ikke er aktiveret hver gang jeg prøver at åbne delphi ..
er der nogen der har fået det til at virke i vista og kan fortælle hvordan man gør ?



Hey Mark,
jeg googlede det lidt og har fundet følgende tip
Delphi 7 Personal on Vista

To install Delphi 7 on Windows Vista is no problem. Then it starts.
All folders under C:\Program are write protected. Remove the write protection from the folder Borland and it’s subfolders and give them all rights.
Remove the dummy folder C:\Documents and Settings and replace it with a real folder. In this folder create a new folder which has your user name. Such a folder is found in the folder Users. In this folder place the activation file reg119.txt.
Now Delphi functions as expected.

It is a bit tricky to give the folder Borland all priviligies. It is not enough to remove the write protection. The priviligies should be granted to ordinary users to make it work


source: http://www.thecodecave.com/article356 (kommentar)



Hey Mark,
jeg googlede det lidt og har fundet følgende tip
Delphi 7 Personal on Vista

To install Delphi 7 on Windows Vista is no problem. Then it starts.
All folders under C:\Program are write protected. Remove the write protection from the folder Borland and it’s subfolders and give them all rights.
Remove the dummy folder C:\Documents and Settings and replace it with a real folder. In this folder create a new folder which has your user name. Such a folder is found in the folder Users. In this folder place the activation file reg119.txt.
Now Delphi functions as expected.

It is a bit tricky to give the folder Borland all priviligies. It is not enough to remove the write protection. The priviligies should be granted to ordinary users to make it work


source: http://www.thecodecave.com/article356 (kommentar)


Har jeg prøvet men vil ikk rigtigt virke .. Hmm !



Hent Turbodelphi i stedet for Delphi 7. Det er gratis og understøtter officielt Windows Vista

Det understøtter dog ikke import af komponenter, hvilket jeg dog heller ikke synes er noget problem

Det kan hentes fra http://www.turboexplorer.com/



Hmm nu forstår jeg ikke helt dit spørgsmål. Du kan ikke loade en ".txt" fil i Delphi (eller det hjælper vært fald ikke meget).

Men er det Delphi 7 der er problemer med. Så kan du bruge Turbo Delphi. Du kan også benytte delphi 7. Højerklik bare på delphi iconet og sæt det til at starte som administrator.
Når det starter kommer der den klassiske besked om at det ikke understøtter. Men det burde virke selv om den siger det, og tryk bare at du stadig vil køre.
Nå Delphi køre kan du åbne alle projekt-filer (eller .pas for den sags skyld).


En anden ting er at Delphi er ved at blive et mere og mere upopulært program på grund at andre sprøg begynder at været en del overlegen. Det kunne derfor måske derfor være en ide at finde et andet sprog (hvis du spørger mig), selv om delphi er rigtig dejlig let.
Har hørt at Visual Basic har lidt af det samme (eller tager jeg fejl), hvis du er til m$ sprog.



Visual Basic, eeeewwwww!
KÆTTER!
....

:D

Delphi all the way!
og så lidt C og ASM til alt det Delphi ikke kan ;)

Delphi er ganske glimrende, specielt hvis det blot er til dine egne projekter.
Desværre er det sådan at færre og færre virksomheder benytter Delphi og hellere går MS vejen med C# eller benytter Java.



Shafh, den sidste paragraf kan du smide over i religionskrigs foraet. Den har ingen bund i virkeligheden. Delphi har aldrig været rigtig populært i virksomheder. Dog er Delphi et super sprog at lære. Ikke blot fordi det er godt til applikations udvikling, det lærer dig også de paradigmer som bliver brugt i stort set alle andre udbredte sprog

Delphi all the way!
og så massere af Freepascal/Lazarus(samt et drys af assembler) til alt det Delphi ikke kan :D



t