file upload

Tags:    c#

<< < 12 > >>
Hej jeg prøver at gøre så man kan uploade en excel fil fra min hjemmeside.

Når jeg har skrevet koden og prøver at uploade den får jeg en fejl som siger: Compilation Error

Det kan ses på: http://radio.web.surftown.dk/admin/indset_program.aspx

min kode ser sådan ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Når jeg køre musen hen over "myData" står der: "the name 'myData' does not exist in the current context"

Er der nogle som kan hjælpe mig med problemet?

Hvis i har en bedre idé til hvordan jeg uploader en fil så er jeg åben for det?

mvh. Adam

Hmmm ja umiddelbart betyder det at din fil ikke fylder noget så det er i hvert fald årsagen til den skriver det ud den gør når du prøver at uploade...

Kan ikke lige sige dig hvorfor den ikke fylder noget... Jeg går ud fra at den variabel der hedder "FileUpload" er din ASP.NET upload-boks?

Prøv med den her kode i stedet:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

En sidste ting... du har de skrive-rettigheder der skal til i den mappe på serveren hvor du prøver at uploade ikke?

Indlæg senest redigeret d. 29.12.2008 12:45 af Bruger #2243
Hvorfor ikke bare gøre som Microsoft anbefaler på:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.web.ui.webcontrols.fileupload.aspx

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Code behind

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

hmm har lige prøvet det samme her og det virker fint... piller du ved din FileUpload i Page_Load eller noget i den dur ?

Forresten så har FileUpload controlen en property der tjekke om der er en fil værd at gemme, her tjekkes også for om Length er 0.
Controlen har også en metode til lidt nemmere at gemme filen.

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 29.12.2008 23:41 af Bruger #14100
Helt sikkert nu virker det. Jeg havde for det første lavet en rigtigt dum fejl. Istedet for at skrive File1 stod der FileUpload som den kaldte på hvilket var forkert.

Og så skulle jeg også skrive:
Fold kodeboks ind/udKode 

istedet for bare:
Fold kodeboks ind/udKode 

Tak for alle jeres gode svar.

Mvh. Adam

<< < 12 > >>
t