Detect Antivirus

Tags:    delphi

Hey udviklere!

sidder pt. og roder med et projekt som selv skal detecte eventuelle antivirusprodukter.

Har forgæves forsøgt at vride nogle informationer om Microsoft Security Center ud fra MSDN men uden held, så nu vil jeg høre om der er nogle herinde der har erfaringer med at kode op mod MSC eller evt. har en anden god idé til at finde antivirusprodukter der er installeret :)

Løsningen behøver ikke nødvendigvis været lavet i Delphi, C/C++ er også fint, så konverterer jeg det selv, bare det koder op mod Win32 :)



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Her var et eksempel jeg lige kunne smide sammen som muligvis kan klare det som du vil have. WbemScripting_TLB.pas er genereret ved at bruge Delphi's type library importer på Windows WMI Scripting type library

Fold kodeboks ind/udKode 




Du kan nok bruge installer API'et til at få en liste over installerede programmer:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa369426.aspx

Jeg tror, at det er MsiEnumProducts funktionen, du skal bruge.



Det er en mulighed ja, ville bare være rart med noget hvor man ikke skulle lave noget specifikt for hvert enkelt antivirusprogram der findes ;)

oh well, kigger på det. thx.



Du kan finde ud af mere om de informationer du kan finde med WMI ved at bruge WMI Object Browseren fra WMI Administrative Tools, under namespacet root\SecurityCenter



Hey Jeppe,
cool tusind tak!

jep I know, har brugt WMI før, havde dog ikke lige tænkt over at der var et namespace til WSC :)



t