Kan ikke se ekstern harddisk

Tags:    diverse

Hej.
Jeg har lige fået købt mig en ny ekstern harddisk. Underligt nok kan jeg bare ikke se den, når jeg slutter den til min vista pc.

Jeg har prøvet at slutte den til en pc med xp, og her finder den harddisken med det samme.

På min vista-pc har jeg prøvet at "Diskhåndteringen" men der kan jeg heller ikke se den.

Nogen der ved hvad jeg kan gøre?



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja, det er én af de der finurlige ting ved Windows, der gjorde at jeg skiftede til Mac. Det er jo anstrengende at man aldrig ved hvorfor tingene gør som de gør.

Men ja, det med strømmen er også tit et problem med eksterne harddiske. Har aldrig rigtigt fundet ud af hvorfor...



Indlæg senest redigeret d. 10.01.2009 17:17 af Bruger #10572
Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at formatere harddisken på XP-computeren til FAT32 eller NTFS og så prøve at sætte den til Vista'en igen.

Hvis ikke det virker, skal du prøve at sætte disken i en anden USB-port på Vista'en for at se om det hjælper.



Indlæg senest redigeret d. 10.01.2009 16:28 af Bruger #10572
Nogen gange er løsningen lettere end man tror. Det hjalp at sætte harddisken til en anden port.

Men har et nyt problem. Nu vil jeg gerne initialiserer min harddisk. Men hver gang jeg sætter den til det (fra diskhåndtering) får jeg beskeden: "Enheden er ikke klar".

Ved du hvad jeg skal gøre?

(Lasse, du skal nok få dine UP, men vil lige spørge alligevel :) )



Prøvede lige i en 3 port, og i denne beder den ikke engang om at blive initialiseret. :S

Enten er der problemer med mine porte, eller så undervurderer Pacard Bell (producenten) at man kan trække alt strømmen ud fra et sølle USB-port



t