Her er it-jobkompetencerne, markedet skriger efter

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Webudviklere, der kan PHP, Ajax, MySQL, CSS og grafisk design, er de mest efterspurgte ifølge ny, amerikansk rapport.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2919



Hvor er det dog rart med noget afveksling fra det evindelige "C# er kodningens messias" munkekor :D



Hvor er det dog rart med noget afveksling fra det evindelige "C# er kodningens messias" munkekor :D

Underligt nok er C#, ikke til at finde mellem de 86 kompetencer, som de måler på.
http://www.odesk.com/trends



Men Cold Fusion er. Det viser bare det vist kun kan handle om det amerikanske marked.
Desuden må man sige det er en fejl at .NET i det hele taget er undladt at blive taget i betragtning. Det er da netop en af de mest (ikke *det* mest, HEJ SAP!) efterspurgte teknologier i dag. Ja Per, du er så træt af det, bl.a. fordi du mener det er Microsoft kontrolleret på alle leder og kanter, men vågen op og snus til kaffen. ;)



Men Cold Fusion er. Det viser bare det vist kun kan handle om det amerikanske marked.
Desuden må man sige det er en fejl at .NET i det hele taget er undladt at blive taget i betragtning. Det er da netop en af de mest (ikke *det* mest, HEJ SAP!) efterspurgte teknologier i dag. Ja Per, du er så træt af det, bl.a. fordi du mener det er Microsoft kontrolleret på alle leder og kanter, men vågen op og snus til kaffen. ;)

Det er Microsoft-kontrolleret på alle leder og kanter. Microsoft ejer og distribuerer det, hvordan er det ikke Microsoft-kontrolleret? :)

Bortset fra det jeg nu engang mest træt af det, fordi folk generelt lader til at have en utroligt usaglig holdning til, at C# altid er bedst til alle opgaver og alle personer, selvom det i realiteten bare er endnu et godt sprog til den brede vifte man kan vælge imellem. C# er meget mere hyped end det fortjener.



Hold da kæft - for første gang er jeg enig med Per o.0.



Per, det er ikke Microsoft kontrolleret, men det kan du bare ikke få til at passe med din tankegang - Microsoft (og andre store firmaer) er onde.. ONDE ONDE ONDE.
Du bliver bare ved med at tale om et emne du ikke helt har styr på, og er åbenbart ikke bange for at vise det.
Og nej, .NET er ikke rigtigt til alt, hvor påstår jeg lige det? Men det er en super vigtig kompetence i dagens verden - Bare fordi den undersøgelse har undladt at tage teknologien i betragtning betyder det ikke at den er skudt i sænk. ;)

PS. Det er ikke ment som personangreb noget af ovenstående, ej heller personligt - Men du er eddermame ensrettet i din tankegang. Og nej, jeg synes ikke at alt Microsoft laver er skidesmart - OOXML... 6000 sider.. Need I say more. ;)



Indlæg senest redigeret d. 17.01.2009 22:29 af Bruger #345
>Bortset fra det jeg nu engang mest træt af det, fordi folk generelt lader til at have en utroligt usaglig holdning til, at C# altid er bedst til alle opgaver og alle personer, selvom det i realiteten bare er endnu et godt sprog til den brede vifte man kan vælge imellem.

Sjovt, den holdning synes jeg aldrig nogensinde jeg er stødt på - hvad er det for steder du færdes hvor det er den generelle holdning? Det er da i hvert fald ikke her på sitet, hvor PHP stadig er den teknologi der oftest trækkes frem :)

>C# er meget mere hyped end det fortjener.

Måske, men det er Ruby da fx i den grad også. Så længe Microsoft er så store som de er, så vil det de laver også skabe meget omtale, og de har uhyre stor fokus på .NET og dermed C#. Og når det så er sagt, så ER C# et godt sprog med gode muligheder for et super godt IDE, endda helt gratis. Det er på mange måder et moderne Delphi, der bare kan endnu mere, og hvor selv helt nye programmører kan få adgang til et godt IDE og en stærk database, uden at hive en krone op af lommen. Og ja, det ER for at lokke udviklere til platformen - hvad ellers? :)


Mvh.

Kasper (TSW)



Per, det er ikke Microsoft kontrolleret, men det kan du bare ikke få til at passe med din tankegang - Microsoft (og andre store firmaer) er onde.. ONDE ONDE ONDE.
Du bliver bare ved med at tale om et emne du ikke helt har styr på, og er åbenbart ikke bange for at vise det.
Og nej, .NET er ikke rigtigt til alt, hvor påstår jeg lige det? Men det er en super vigtig kompetence i dagens verden - Bare fordi den undersøgelse har undladt at tage teknologien i betragtning betyder det ikke at den er skudt i sænk. ;)

PS. Det er ikke ment som personangreb noget af ovenstående, ej heller personligt - Men du er eddermame ensrettet i din tankegang. Og nej, jeg synes ikke at alt Microsoft laver er skidesmart - OOXML... 6000 sider.. Need I say more. ;)

Fortæl mig et aspekt af C# og/eller .NET som Microsoft ikke kontrollerer.

Fortæl mig derefter hvor i denne tråd at jeg har sagt at Microsoft er onde, fordi de kontrollerer C#. Jeg har netop sagt, at problemet ikke har noget med Microsoft at gøre, men har noget at gøre med at jeg synes det er mere hyped end det fortjener. Vil du ikke godt være sød at lade være at lægge ord i munden på mig?

Dernæst har jeg ikke påstået at du siger at C# er bedst til alt, jeg siger at det er en generel holdning jeg støder på rigtigt mange steder, og at jeg synes den er fejlagtig. Igen, lad være at lægge ord i munden på mig. Og lad specielt være med at kalde mig ensrettet på baggrund af disse fejlagtige "observationer" af min adfærd.

Sidst men ikke mindst kan du ikke først pådutte mig nogle holdninger, jeg ikke har, tillægge mig en personlighed du synes jeg skal have -- begge dele dybt personlige "angreb" (siger jeg i mangel på bedre ord, da jeg er enig i at "angreb" måske alligevel er et lidt kraftigt udtryk at bruge i så ligegyldig en sammenhæng her.), og til sidst lave en fin lille disclaimer om at du ikke mener det personligt - og så forvente at jeg spiser det. Jeg synes ikke, jeg skal stå model til det.

På forhånd tak.



Der er sgu så mange ting du ikke synes du skal stå model til, men faktum er at C# og BCL (base klasserne i .NET) ikke er styret af Microsoft. De er standardiseret. At Microsoft så laver noget udover hvad der er standardiseret gør ikke at de styrer det, men de kan godt fastlåse folk til platformen hvis de ikke passer på.
Det står alle og enhver frit at implementere C# og .NET som det passer dem, uden at skal frygte at blive overfaldet af Microsofts advokatstab. Så hvis dit problem er at du *synes* Microsoft kontrollerer det, så må du jo bare selv igang med at lave din egen version - Lidt i stil med dotGnu, det åbenbart mener det er Microsoft forsøg på at overtage verdensherredømmet (det er i hvert fald den følelse man får efter at have kigget på deres website), eller give dig i kast med Mono, som er ganske hæderlig, og slet ikke så langt bag efter Microsoft's implementation som du har givet udtryk for før.
Det står dig desuden frit at tage hvad som helst personligt, men jeg ved sgu godt bedst selv hvad jeg mente med det. Bezzerwizzer. ;)



lige meget om det handler om jobs eller om liv på mars ender det altid i en diskution om Microsoft :D





<< < 12 > >>
t