Ruby

Tags:    udvikleren.dk

Hej udvikleren.dk ;-)

Jeg var ikke lige sikker på hvor jeg burde ligge denne tråd, men tænkte at her var mest korrekt :-)

Jeg har længe godt kunne tænke mig at komme igang med Ruby on Rails, om ikke andet så for at prøve det, men et stort problem er at det er et relativt nyt sprog, og at der derfor ikke er så stort et community endnu.

Jeg syntes det kunne være rigtigt fedt hvis i kunne tilføje en Ruby sektion, så folk her inde kan få indblik og hjælpe andre med Ruby / Ruby on Rails.

Venligst
Frankie



Nyt og nyt, 14 år er vel også lidt :P. Der har været snak om at lave fora til sprog som ruby, python osv. før. Men konklusionen var vidst at der var for få folk der ville have glæde af det og at det derfor ikke ville blive til noget.



Hehe ja ved godt at det ikke er helt nyt, men mere i den forstand at det er inden for de sidste par år at specielt RoR er begyndt at få fart på :)

Men ok, det var da ærgeligt at det ikke kom med :)



Det kræver vel ikke så meget at sætte siden op til det? Altså.. Man kan jo aldrig vide noget før man får testet det :P - Måske folk ville få en ny interesse :D



Well spoken Mall :D



Vil det så sige at Frank og Mall vil stå i spidsen for det og hjælpe andre der har problemer med fx. Ruby?



Vil det så sige at Frank og Mall vil stå i spidsen for det og hjælpe andre der har problemer med fx. Ruby?



Nej.. Jeg har ikke selv nogen forstand på Ruby.. Ærligt talt vidste jeg ikke at der fandtes et sådan sprog.. Jeg gir bare min mening om forslaget..



Brian, som jeg skrev tidligere så er området stadig meget nyt for mig, men jeg skal igang med at lærer det. Hvis der kommer en sektion med det, vil jeg meget gerne hjælpe til for fulde sejl. Jeg har meget af grundteorien på plads allerede, så det er sådan set mest erfaringen jeg mangler.



Vi kunne lave nogle introduktions "challenges" hvor folk skal lave nogle små ting osv for at komme igang med det og så kan folk få nogle UP eller noget. Det kunne være meget sjovt tror jeg :)



t