ændre noge på bestemt tidspunkt.

Tags:    databaser

Hej Jeg har lavet et felt i min ms sql database men "datetime" som kun viser tiden på min hjemmeside. Det er også helt fint.

Men hvordan kan jeg bruge tiden til noget, jeg vil have et lille billede ved siden af tiden. for eksempel hvis klokken er 13:00 så skal der være et lille billede ved siden af 13:00. Og så når kl. bliver 15:00 skal det samme billede rykke ned til 15:00.

Hvor kan jeg bruge system tiden på den måde?

I kan måske se hvad jeg mener på: http://radio.web.surftown.dk/default.aspx

min kode som trækker det ud ser sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udKode 


og her er min codebehind side:
Fold kodeboks ind/udKode 


Jeg håber der er nogle som kan hjælpe mig?

mvh. Adam



For det første forstår jeg ikke din SQL, det ser mystisk ud med din if/else og en dateadd funktion...

Hvorfor har du ikke bare en server side kontrol du så kan sætte tiden på? Eller måske laver en custom kontrol der kan det med at sætte et billede. Alternativt skal du jo bare lave en kolonne og databinde den til en property i din sql, og så enten vise et billede eller ikke gøre det....

Det der med at lave noget inline scripting er gammeldags :-) du bruger asp.net så gør da brug af din codebehind



Hej grunden til at jeg laver den if else
er fordi at på den side skal jeg.
hvis klokken er mindre end 3 skal den hente posterne ind somom klokken var før midnat. ellers skal den hente dags dato posterne ind.

Jeg forstår ikke helt det du siger med billedet, det kan godt være at jeg ikke har forklaret det rigtigt.

Men billedet skal flytte sig afhængigt af hvad klokken er. ??





Det jeg siger er at du laver i forvejen databind på dine data, hvorfor så ikke lave databind med et billede, hvis den række du er ved at lave databind på opfylder kravene til at få et billede...



Jo men hvis jeg også smider et billede ind i min databind, som jeg har i forvejen. Kommer billedet så ikke til at stå ved alle posterne, og ikke bare ud for den rigtige tid.

Det jeg kunne forestille mig man skulle gøre noget lignene.:

If(system tid er det samme som tid)
{
skal den vise et billede ved siden af tid.
}

Men jeg ved ikke helt om det er sådan man burde gøre det, og hvis det er hvordan man så kan skrive det.

???



t