Google klar med ny tjeneste: Følg venner og kollegaer på et kort

Tags:    it-nyheder

Med en ny service fra Google kan GPS-data nemt deles mellem mobiltelefoner. Dermed kan du få alle medarbejdernes position i realtid på et kort på mobilen.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2974



Hvilket åbner op for det bogstavelige "bigbrother is watching you" scenarie ;)

(uden pis, hvis både jeg og min storebror går igang med den service, er det jo lige præcis hvad der vil ske :P)

Well. Sålænge de privacy-features bliver bibeholdt, har jeg ikke noget imod det, som sådan. Selvom jeg kan forestille mig situationer hvor jeg er i selskab med personer,der har det slået til - og at et individ der vil finde mig, ved at jeg er sammen med førnævnte person, og dermed kan spore mig ad den vej. Men det er et fiktivt scenarie, jeg håber jeg aldrig kommer ud i. SÅ mange mennesker kan jeg heller ikke have pisset af, at de vil sende sådan en gut efter mig :P



Hahaha Per, jeg var så tæt på at skrive noget om at det her nok lige var en feature for dig, men så kom jeg fra det igen :D

Alene det at du udtænker et scenarie hvor du bliver tracket pga. dit selskab af en anden person der bruger det, er simpelthen genialt :D

Mvh.

Kasper (TSW)



Hahaha Per, jeg var så tæt på at skrive noget om at det her nok lige var en feature for dig, men så kom jeg fra det igen :D

Alene det at du udtænker et scenarie hvor du bliver tracket pga. dit selskab af en anden person der bruger det, er simpelthen genialt :D

Jeg skal sgu ikke tages med bukserne nede, når PET får gennemført sit statskup ;)



Nej naturligvis ikke - du HAR lavet din sølvfolie hat klar, ik? :D

Mvh.

Kasper (TSW)



Nej naturligvis ikke - du HAR lavet din sølvfolie hat klar, ik? :D

Naturligvis, jeg går ikke på arbejde uden! Jeg har båret den siden den dag jeg fik mistanke til, at PET har smuglet en RFID-chip ind min rygsøjle mens jeg sov ;)



Indlæg senest redigeret d. 05.02.2009 10:47 af Bruger #8223
Ja en sølvfolie hat er jo det eneste der virker hvis man gerne vil færdes ubemærket i dagens Danmark. ;)



t