Microsoft ændrer Windows 7 efter kritik af sikkerheden

Tags:    it-nyheder

Det var for nemt for hackere at slå advarslerne i User Account Control fra i Windows 7, indrømmer Microsoft nu og ændrer funktionen.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2983



Jeg fatter ikke den polemik der har været (især i blogosfæren og blandt slashdotterne) omkring dette her.

MS sender en beta du.
Folk er utilfredse med UAC.
MS ændrer UAC.
Folk latterliggær MS over det.

Har man helt glemt hele ideen med at sende en beta ud?

Men ok, hvis man bruger hele dagen på at kompilere drivere til ens trådløse netværkskort bliver man vel nemt gnaven :):)



Jeg kunne ikke være mere enig, Jacob. Nogen mennesker har virkelig svært ved at forstå konceptet bag en beta version. Eller også VIL de ikke forstå det :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Det grinagtige, som har fået bloggerne på krigsstien, i denne sag må jo være, at Microsoft til at starte med nægtede, at det var et problem, og forsvarede featuren - men til sidst har bøjet sig, på grund af en utroligt hård medfart. Det sender et signal om dobbeltmoral ud til bloggerne, og et signal om at "vi vandt over den store stygge Goliat! vi er seje og han er dum!". Psykologi for begyndere - det har ikke rigtigt noget at gøre med folks evne til at forstå hvad en beta går ud på.

Det sagt, så er jeg også uenig i bloggernes reaktion.



t