Microsoft vil rette fejl automatisk med scripts

Tags:    it-nyheder

Scripts på hjælpesider er første skridt på vej mod at gøre det nemmere for kunderne at rette kendte problemer i Windows.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2986



Lyder som en god idé.

"Problem & Solutions"-centret i Vista var i begyndelsen en vittighed, og gav forslag til løsninger der var rent nonsens i mange tilfælde. Men efterhånen er den faktisk blevet ret god - sikkert fordi omtalte database efterhånden indeholder så megen information at det giver mening at ekstrapolere løsningsforslag ud fra den.

Dette er et tilfælde hvor jeg personligt ikke har noget i mod at min maskine "phoner home".



Lyder som en god idé.

"Problem & Solutions"-centret i Vista var i begyndelsen en vittighed, og gav forslag til løsninger der var rent nonsens i mange tilfælde. Men efterhånen er den faktisk blevet ret god - sikkert fordi omtalte database efterhånden indeholder så megen information at det giver mening at ekstrapolere løsningsforslag ud fra den.

Dette er et tilfælde hvor jeg personligt ikke har noget i mod at min maskine "phoner home".

Problemet med en maskine der ringer hjem opstår jo også først rigtigt, når man ikke kan vælge det fra. Og det kan man jo godt med denne feature - man kan bare lade være at trykke på Fix It-knappen ;) så no problemo.



Ja, helt sikkert. Brugeren skal have mulighed for at vælge det fra (udover at koble fra nettet).



t