REG.EXP: Hente det mellem <url>..</url>

Tags:    php

<< < 123 > >>
Hej,
Jeg har en XML fil fra filmtrailer, hvor jeg ønsker at hente det mellem <url> og </url>.

Fold kodeboks ind/udKode 

Den SKAL vide, at det er mellem <file ......></file> også, fordi der findes andre <url> i xml-dokumentet, som ses her:

http://dk.feed.playnw.com/v2.0/?ListType=Latest30InCinema&channel_user_id=100001

Håber nogle kan hjælpe

brug xpath til xml, regex til tekst strenge

xpath = "file/url"

/J

Follo denne

Skål

Citat fra stackoverflow: "Hvis du har et problem og tænker, 'det kan jeg løse med regulære udtryk' - nu har du så to problemer"

Hehe jeg er enig i at en del mennesker opfatter det som et værktøj der kan bruges til at løse et hvilket som helst problem, hvilket ikke er tilfældet. Brugt med måde så ER det dog altså et stærkt værktøj :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Nå ... kan se at jeg allerede havde svaret for et 2 år siden... :)

Indlæg senest redigeret d. 05.04.2011 11:33 af Bruger #10216
Hehe jeg er enig i at en del mennesker opfatter det som et værktøj der kan bruges til at løse et hvilket som helst problem, hvilket ikke er tilfældet. Brugt med måde så ER det dog altså et stærkt værktøj :)

Problemet er ikke så meget det at skrive skidtet, men at vedligeholde det når det viser sig at kravene udvides eller man finder en fejl. (og hvis det så er en anden udvikler der har lavet det) i .NET kører det også langsomt i forhold til at opløse udtrykkene og lave almindelig streng manipulation i stedet.

Nå ... kan se at jeg allerede havde svaret for et 2 år siden... :)

I 2009 VAR regulære udtryk løsningen på alt :-) Det har ændret sig en smule, men det er sgu stadigvæk smart.

Hvorfor bumper vi gamle tråde?

Derudover kan der vel ikke være stor tvivl om at bruge regulære udtryk til at læse en andens xml igennem er en dårlig ide.

<< < 123 > >>
t