Novell klar med Silverlight til Linux: Moonlight 1.0

Tags:    it-nyheder

Open source-modstykket til Microsofts Silverlight er nu klar i den første færdige udgave, som skal gøre Linux-brugere i stand til at benytte Silverlight-indhold.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2999



Det er vel ikke så meget et modstykke til, som det er en implementation af, Silverlight. Det tætteste vi kommer på et reelt open source modstykke, må være JavaFX - selvom det ikke er 100% open source når alt kommer til alt.

Det sagt, så tror jeg næppe der kommer Moonlight på min maskine foreløbigt - det kommer der først, når jeg støder på sider, der rent faktisk bruger Silverlight-teknologien ;)



Visse dele af msn.dk bruger silverlight... :/ Har jeg hørt.



Indlæg senest redigeret d. 13.02.2009 09:45 af Bruger #1151
Visse dele af msn.dk bruger silverlight... :/ Har jeg hørt.

well, ja, indtil videre er Microsoft jo også blandt de meget, meget få der bruger Silverlight, så det er ikke så underligt.



www.ASP.net bruger det til deres videoer :P



www.ASP.net bruger det til deres videoer :P

Well, det ændrer ikke på at Microsoft er en af de få eneste Silverlight-brugere. asp.net er jo, sjovt nok, også et Microsoft-site :P



Flash er jo altså også startet et sted, Per, og det har unægteligt nok gjort det lettere at være de første på markedet. Jeg tror nu nok at Silverlight skal få en større udbredelse, men jeg er ikke i tvivl om at det ikke er noget der sker på et par uger :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Jeg ser masser af potentiale for Silverlight, men jeg tror de får det MEGET svært, hvis ikke FOR svært, at konkurrere mod Flash.



Det er i hvert fald en hård konkurrent, ingen tvivl om det. De har jo nærmest monopol på markedet for interaktive web applikationer... Hey, så er løsningen jo simpel: Microsoft skal da sagsøge dem, det er jo sådan man gør i den verden - i hvert fald når der er modsatte fortegn ;)

Mvh.

Kasper (TSW)



t