webcam + lyd = film ?

Tags:    vb.net

hej alle sammen.

nogen der har en god ide til hvordan jeg laver et stykke software der kan optage fra mit webcam og mit headset og gemme det i et eller andet video format ?

har ik nogen ide om hvad de api'er jeg skal have fat i hedder, håber der er nogen der ude der ved det =)



7 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er et større projekt... i princippet laver et webcam ikke film, men en række af billeder med et interval. Og lyden kommer fra en mikrofon. Kig hen forbi socketcoder og se hvad de har...



Det bibliotek er kun til billedbehandling. Og så har det et neuralt netværk. Ikke det du skal bruge. På socketcoder viser han hvordan man laver et konference system (billede og IP telefoni). Det kan du måske udnytte og se hvordan han fanger web cameraet.

Edit: stavebøf



Ups undskyld... Det sandt, det bare fordi jeg surfede forbi det i et projekt med Motion Detection for lidt tid siden.. Nu når du påpeger det kan jeg godt se at der også blev brugt andre kald



Prøv http://directshownet.sourceforge.net/ Jeg her lige selv lavet et program der optager en film fra webcam. Jeg ved dog ikke om du kan få fat i lyden, men du kan jo prøve.



Indput fra webcam er en ting.
det at gemme det som film format er en hel anden ting(det er nok har din udfordring kommer til at stå)

Lys håndterer du i første omgang for sig selv
på lige vilkår med Webcam feed

det er når du skal danne video filen at de bliver samlet til et :)



prøv aforge bibloteket:

http://www.codeproject.com/KB/recipes/aforge.aspx


Har kun set det sammen med anden code fra codeproject.com men skulle vidst være det du søger



Det bibliotek er kun til billedbehandling. Og så har det et neuralt netværk. Ikke det du skal bruge. På socketcoder viser han hvordan man laver et konference system (billede og IP telefoni). Det kan du måske udnytte og se hvordan han fanger web cameraet.

Edit: stavebøf



Indlæg senest redigeret d. 16.02.2009 14:38 af Bruger #2730
ja jeg er godt klar over det ik er et project man lige laver på en weekend, men forslag til APIs, Moduler eller Classes modtages gerne =)



t