Red Hat og Microsoft indgår virtualiserings-pagt

Tags:    it-nyheder

Red Hat Enterprise Linux og Microsoft Windows Server skal fremover understøttes på hinandens virtualiseringsplatforme.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3016



Helt klart et skridt i den rigtige retning!
Verden er ikke helt så opdelt i "Kun Windows" eler "Kun Linux" miljøer længere, så lad os da endelig få muligheden for at køre begge dele, under samme VM platform og kunne modtage koordineret support på begge dele!

Thumbs up Red Hat & MS!



Selve aftalen bekymrer mig ikke så meget. Men jeg er bekymret for Red Hats renomé fremover. Ikke så meget fordi, jeg synes denne aftale er slem - det er den ikke, den er forholdsvis uskyldig - men fordi Red Hat tidligere har udtalt, at de aldrig nogensinde ville indgå en aftale med Microsoft, som Novell gjorde - og dette vandt de megen respekt, sympati og markedsandele på, i sin tid.

Nu er Red Hat ude i en aftale med Microsoft, og jeg er da sikker på, at det nok skal få bloggere og semi-journalister verden over til at neglegere aftalens uskyldige indhold, og gå på bashing-madrasserne med skrækhistorien om, at Red Hat har solgt ud og glemt sine løfter, selvom det naturligvis slet ikke er tilfældet.



t