Se din kommende plastikavis

Tags:    it-nyheder

Fremtidens avis vejer mindre end en almindelig papiravis, består kun af en side, som kan bladres i elektronisk, og er af plastik. En række amerikanske aviser og magasiner er gået sammen med en producent af plastikelektronik, Plastic Logic, om at udvikle fremtidens avis.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3068



Ja ja, det lyder alt sammet godt. Men hvad er prisen for sådan noget, og hvor meget sluger den af batteri?
Det er altså væsentlige faktorer



jeg vil umiddelbart tro at det på længere sigt vil være en enorm besparelse i både energi og materialer. Når man lige grejer hvordan man gør det effektivt nok, og måske får et pant-system ind, så man kan genbruge materialerne.



Hmm ja man må vel gå ud fra de er genbrugelige.
Men hvis jeg skal være ærlig tror jeg mere på ebooks bliver fremtiden - også inde for aviser. Så henter man det bare over nettet.

Men teknologien i at lave så flade skærme skal nok blive til noget til at lave større og fladere skærme i mobile enheder, som måske endda kan foldes sammen så de fylder mindre i lommen :)



Hmm ja man må vel gå ud fra de er genbrugelige.
Men hvis jeg skal være ærlig tror jeg mere på ebooks bliver fremtiden - også inde for aviser. Så henter man det bare over nettet.

forestil dig så at sammenblande de 2 teknologier, således at vi har et visningsmedie i form af et stykke plast, hvorpå du kan se de nyheder, de henter via din netforbindelse, ex. via WLAN, 3g mv.

således har du altid de nyeste nyheder foran dig og vi sparer på miljøet + mængden af resourcer der skal benyttes for at fremstille enorme oplag af aviser hver evigt eneste dag.

Microsoft Research lavede for nylig en video hvori netop denne løsning med et stykke plast der interaktivt kan fremvise nyheder mv. indgår. Har ikke lige linket her, men smider det lige senere.



t