login krypterings problem

Tags:    php

Hejsa derude jeg er støt på et problem på min login del.

I min database har jeg mine brugere, jeg har valgt at kryptere min kode med funtionen "password" i min sql.

min bruger hedder "PerfektusAdmin" og min kode er "123" men altså krypteret.

Da jeg blev ved med at få fejl har smidt inputtet ind i min query med det samme.

Fold kodeboks ind/udKode 

som i kan i i min query bruger jeg Password() funtionen, men den bliver ved med at sige at koden ikke er ens. har prøvet at fjerne krypteringen og så er der overhoved ingen problemer.

Håber i kan se hav jeg gør galt

Mvh Martin.

Indlæg senest redigeret d. 22.03.2009 13:57 af Bruger #14816
Der er der da også noget helt galt med dine koder. Du benytter slet ikke $bruger og $pass i din SQL forespørgsel.

Dertil kender jeg ikke til password-funktionen, men normalt anbefaler men normalt anbefales at benytte SHA1 eller (i værste tilfælde) MD5

Er også netop det jeg skriver, jeg har skrevet det direkte ind, så jeg ikek skal udfylde min form hver gang jeg køre den :).

Jeg vil prøve SHA1 :) Tak.

alså hvis det er fordi du ikke gider logge ind heletiden mens du tester så kan du jo bare sætte din post lige før du skal bruge dem..

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Indlæg senest redigeret d. 22.03.2009 15:24 af Bruger #3427
Præcis og som du ser bruger du her dine to string's i din forespørgsel. Alt andet giver ingen mening:

$resultat = mysql_query("SELECT id FROM bruger WHERE (brugernavn = '$bruger') AND (password = '$pass')") or die(mysql_error());

Tak for hjælpen fik det selv til at virke :) skiftede bare til SHA1 :).

Forstår ikke hvorfor i gemmer folks adgangskoder - det er da temmelig usikkert.

MD5!!!

Hva er MD5? :) Er det ikek abre en anden form for kryptering ?

t