Ny kæmpe i IE6-kampagnen: Arto.dk dropper IE6

Tags:    it-nyheder

Danmarks mest trafikerede website melder sig under fanerne i kampagnen mod Internet Explorer 6. Manglende understøttelse af IE6 har foreløbigt fået brugerandelen ned på 7,5 procent.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3110



Umidelbart et super dårligt træk?
det er fint at sites som Version2 og andre sites der henvender sig voksne trækker i bremsen overfor IE 6 og blokerer, da alle brugerne af sådanne sites selv kan vælge og bør kunne installere en browser.

Men et børne/unge site?
Hvad skal Mia og Kenneth på 10 gøre når de pludseligt ikke kan bruge deres højt elskede Arto, uden selv at have en idé om hvordan man installerer en browser?




Hvad skal Mia og Kenneth på 10 gøre når de pludseligt ikke kan bruge deres højt elskede Arto, uden selv at have en idé om hvordan man installerer en browser?


Man skal være 12.. :P




Men et børne/unge site?
Hvad skal Mia og Kenneth på 10 gøre når de pludseligt ikke kan bruge deres højt elskede Arto, uden selv at have en idé om hvordan man installerer en browser?

Det er da det der er hele ideen med kampagnen! At lære folk at opgradere deres browsere.. Jo hurtigere man lærer det jo bedre.. :)



Man skal være 12.. :P
Whatever :P
Det er da det der er hele ideen med kampagnen! At lære folk at opgradere deres browsere.. Jo hurtigere man lærer det jo bedre
men man skal fortsat (helst) lære at kravle før man kan gå ;) og rigtigt mange børn/unge har som udgangspunkt i den alder ikke behov for at lære hvordan man finder ud af om der en update til noget software, for det skal bare køre for dem og så må venner/forældre/søskende hjælpe til med updates mv.

Hvis jeg stod for driften af Arto eller lignende ville jeg nok være ret bekymret for evt. tab af brugere på et sådan indgreb.



og rigtigt mange børn/unge har som udgangspunkt i den alder ikke behov for at lære hvordan man finder ud af om der en update til noget software, for det skal bare køre for dem og så må venner/forældre/søskende hjælpe til med updates mv.


Netop! "Far, jeg kan ikke komme på Arto."
- Far tjekker PC, ser beskeden, opdaterer computeren, eller spørger en anden PC kyndig person i familien til råds..

Og sådan skete det at IE6 blev opdateret til IE7/8.. :D



Hva, er kernen i problemet ikke bare at jer webudviklere piver lidt? :)



Hva, er kernen i problemet ikke bare at jer webudviklere piver lidt? :)


Det er lidt som at skulle udvikle det samme program til forskellige compilere. Disse compilere burde følge samme standard, dog er der en famile der afviger, Internet Exploder...



deres målgruppe bruger ikke ie6, no problem. Det er kun i virksomheder og andre "institutioner" der har strenge it krav der ikke har opdateret, eller folk med ældre os, hvor opdatering ikke er en mulighed.

Tror bestemt ikke det er arto brugere, men mon de vil vise noget statistik ? - jeg kender til statistikken på et større dansk offentligt site, og der mener jeg uden at have snavet, at ie6 kun ejer 20% af Internet explores trafik på sitet, overall nok 6-7% men her taler vi et offentligt site, hvor tilgængelighed bør være i top, og er fuldt funktionelt, men der er heller ikke brug for noget "blær" som arto udviklerne lettere kan lave ved at "fucke" ie6.

Så go Arto, og lad os forhelvede slippe for at bruge de mindste sekunder på at få ie6 med, det må enhver udvikler kunne forstå. Den er råden.

- Kald det gerne pivent.



Indlæg senest redigeret d. 23.03.2009 22:43 af Bruger #5789
Kan godt følge Ken, men tror enlig ikke det er så stort problem. Selv om IE6 har en væsentlig markedsandel, så det stadig ikke så mange alligevel. Og selv om det kan betyde et tab i brugere, tror jeg tabbet bliver rigtig lille.
Siden fungerer jo stadig fint, og de fleste (også unge) vil reagerer på sådan en kommentar og kontakte far eller lign.

Til kan man jo vel også argumenterer for at arto vil lette udviklingen af siden ved at gøre dette, og det vil måske resulterer i en bedre side som så vil medføre i flere brugere igen.

Så det er nok ikke en helt så stor katastrofe igen.



t