Internet Explorer 8 slår Chrome

Tags:    it-nyheder

Den seneste version af Microsofts browser, Internet Explorer 8, har taget 2,2 procent af markedet. Dermed overhaler den Google Chrome og norske Opera.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3112



man glemmer måske lidt i sin sammenligning at folk i forvejen, så vidt jeg ved, har kunne hente beta versioner og dermed øge tallet væsentlig. desuden så er mange "normale" brugere, hvis man kan bruge det udtryk, stadig blændet af microsoft "monopol" på computermarkedet...

jeg troede det imperium efterhånden var ophørt, FF 27 % er selfølgelig også en hvis del, men syntes stadig at det er lidt vildt at IE og FF kan styre næsten hele markedet hvad angår browsere...

der er ikke meget konkurrence på det område ;)



man glemmer måske lidt i sin sammenligning at folk i forvejen, så vidt jeg ved, har kunne hente beta versioner og dermed øge tallet væsentlig


Jamen er det ikke gældende for alle browsere, at man kan hente beta versioner? Hvis det er gældende for nye versioner af alle browsere er det el ligegyldigt, så er de vel "lige".

desuden så er mange "normale" brugere, hvis man kan bruge det udtryk, stadig blændet af microsoft "monopol" på computermarkedet


Ja naturligvis, hvem tror du benytter nettet mest, de "normale" brugere eller "superbrugere". Jeg tror at de fleste benyter IE da de ved at alt fra homebanking til deres ynglingsavis kan vises "korrekt" i den browser. Dertil kommer så også at IE er et kendt brugerinterface for mange mennesker - samtidig med at Hr. og Fru. jensen er ligeglad med browser-religions-krigen og har mere tillid til Microsoft end til en flok nørder i en universitetskælder!



det er rigtig nok som du siger at alle, i hvert fald de fleste har en beta test ude inden de laver release på den "endelige" version... men nu er det bare sådan at IE noget nemmere kommer ud til deres brugere med informationen om at der er en beta test kørende som de gerne så folk deltage i.

det er såmænd ikke så vigtig for mig at diskutere dette, men mere det med at statistik ikke altid er det som det udgiver sig for at være... og desuden er jeg ret meget imod at der "ingen"(nu skal jeg passe på med hvad jeg siger) konkurrence på det område... der er så småt ved at være nogen browsere igennem som folk får øjnene op for... men det var da også på tide ^^

håber da at du kan følge mig lidt hen ad vejen brian ;)



t