Kritik udbedes (www.painters.dk)

Tags:    grafik webdesign

Hej

Hvad syntes i om http://www.painters.dk ?

Sidens formål er at lade kunstmalere uploade deres billeder til udstilling samt få kommentarer på disse.
Siden har også chat, forum, gæstebøger, blogs, post, ...

Det ville være dejligt at høre lidt om hvad jeg kan gøre ved det væmmelige design og layout jeg har fået lavet mig :D

Der er nogle ting der ikke er helt færdige men dem finder i nok hurtigt. Ellers er det bare at sige til hvis noget kan gøres bedre - jeg kan tage det.


~Niels~



Indlæg senest redigeret d. 25.03.2009 21:56 af Bruger #10608
10 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Først vil jeg sige, at navnet Painters.dk er lige i øjet, passer perfekt til konceptet.

Mit første indtryk:
Siden forsøger ikke at være særlig venlig, og det er både godt og skidt.
Det tog mig en del tid, overhovedet at finde rundt på siden. Men når det er sagt, så kan jeg godt lide, den lidt naive og kaotiske stil. Fordi det er en kunstside, går det. Kunst handler jo ikke om, at behage folket.

Men, siden virker også lidt 90'er agtigt på mig, og det er synd. For det er sikkert ikke det du ønsker, at signalere.

Mvh
Kim Nilsson
http://www.kimage.dk/





"Det ser gammeldags og amatør-agtigt ud"
Hvad gør, at det ser sådan ud? Er det bare det hele? Er der noget jeg selv kan gøre om?


For det første, er det ikke så nutidigt at bruge sådan en baggrundsfarve, som du bruger. Tænk også på, at malerierne skal sælge sig selv, og de tager sig bedst ud i neutrale farver: på hvid, meget lys knækket hvid eller evt grå.

Så drop den lilla farve!

Dernæst: tag er meget bevidst valg om hvilken skrifttype du bruger. mix evt en serif font med en sans-serif. brug eksempelvis Georgia til overskrifter og verdana til brødteksten. det er begge lidt "tykke" fonte og derfor passer de to fint sammen.

På en måde er Arial og Times bare lidt "yt"...

Dit logo, der ligner noget til et rollsepil er fyldt med krummelurer og gøgl, skær det væk og cut ind til det basale. Skriv evt. logoet med stort georgia eller verdana, for at gøre det mere simpelt end det er nu.

Drop den grafik med "krøllen". Hvis du ikke kan lave noget moderne "krummelur" ala dette:
http://www.webdesignerwall.com/
så lad være...

prøv om du ikke kan lave dit site totalt minimalistisk. Start med at skære alt fra, som ikke er nødvendigt, skær den HELT ind til benet! Og når du har gjort det, så synes jeg vi skal tage en snak om, hvad du kan tillade dig at putte på uden det bliver for meget...

Jeg synes også du skal droppe de der "overskrifter" ude i venstre side. Det er normalt dér en menu sidder, og du forvirrer brugeren ved at have noget ér, som LIGNer en menu, men ikke er det...




Hej Niels,

Som BimBom siger, så virker sitet en smule gammelt og 90'ish. Synes helt klart du skal bygge sitet meget minimalistisk op. Som flere herinde siger, så kan du sagetns nøjes med at lave logo/tagline til tekst. Du kan måske prøve at lave et sejt logotype i Illustrator, hvis du ved hvordan man gør det? :) Store fede bogstaver i logotypen kunne være ret sejt. Du kan jo finde inspiration i lidt street art hvis du har lyst til det. Leg lidt med navnet, for det er et meget fedt navn du har som domæne. Logotypen kunne måske være lidt street art med maler pletter bag, eller et logotype der tegnet op med blyant?

Hvis du har lyst til at jeg skal prøv at lave et forslag, så skriv til mig: tbunger83@gmail.com :) Har nogle idéer til hvordan det kan se ud.

Et lille tip til farvevalg. Prøv at klik ind på Kuler fra Adobe: http://kuler.adobe.com/. Der vælger du en grund farve, og så passer resten af farverne sig ind til den.



Argh...den der JavaScript marqee effekt må bare væk. Pas i det hele taget på med ting der bevæger sig. De bliver irriterende efter 0.752 sekunder.

Den turkise tekst er svær at se på hvid baggrund.

Jeg synes, at forsiden er for lang.

Farverne harmonerer dårligt.



Jeg er ked af at sige det, men jeg synes der er rigtig lang vej endnu... Dit layout er meget smalt. Den der ting, der bevæger sig er skræmmende 90'er-agtig og meget forstyrrende. Dine overskrifter er næsten ulæselige for ikke st sige, at en søgemaskine måske vil får svært ved at finde din side, hvis du bruger grafik som tekst...
Jeg kan sådan set godt lide dine farver, men ikke som tekst, som der også bliver sagt før mig... Og så ser dit design altså bare (ja undskyld jeg siger det,) men det er altså ikke så flot... Det ser gammeldags og amatør-agtigt ud...

Men du har fået mange gode features med såsom nyeste profil og sådan noget... Men hvis jeg var dig, ville jeg alliere mig med en grafiker til at designe siden. det er ikke dér din stærke side ligger...

desuden ved jeg ikke om du kender sitet: www.tegnebordet.dk?



"Argh...den der JavaScript marqee effekt må bare væk"
Jeg erstatter den med noget flash når jeg har fået lavet det

"Det ser gammeldags og amatør-agtigt ud"
Hvad gør, at det ser sådan ud? Er det bare det hele? Er der noget jeg selv kan gøre om?

"www.tegnebordet.dk"
Jaja... lad os holde os til emnet. Men jeg kender udmærket tegnebordet.dk

"Det tog mig en del tid, overhovedet at finde rundt på siden."
Ok, hvad forventede du som ikke var som det var?
Og tak for ros


Tak for jeres kritik indtil videre. Jeg venter med at lukke tråden til jeg finder ud af om i svarer.



Indlæg senest redigeret d. 27.03.2009 19:44 af Bruger #10608
"Argh...den der JavaScript marqee effekt må bare væk"
Jeg erstatter den med noget flash når jeg har fået lavet det

Det er ikke så meget dét, at det er JavaScript. Det er en masse blinken og bevægelse, som er problemet. Det er irriterende at se på.



Ok, hvad forventede du som ikke var som det var?


Der gik lidt tid inden at jeg opdagede hvor hovedemenuen var. Først troede jeg, at teksten helt ude til venstre, var menuen.

Jeg tillader mig at gøre dig opmærksom på, at siden ser meget forskellig ud, i IE 7 og FF 3. Halvdelen af krøllen nederst til venstre mangler helt i Firefox. Men måske er du allerede klar over det.

Med venlig hilsen
Kim
http://www.kimage.dk/




"... skær den HELT ind til benet! Og når du har gjort det, så synes jeg vi skal tage en snak om, hvad du kan tillade dig ..."

Vi kan da godt prøve :)

Jeg har fjernet alle baggrundene og menu knapperne.

Baggrundsfarven må lige være som den er indtil vi finder ud af hvad den skal ende op med at være - flere har brokket sig over at den var for hvid...

Jeg kan godt lide at arbejde med Arial og ved ikke hvor det er du mener jeg har brugt times new roman hvis det er det du mente.

Jeg overvejer at skifte logo, men har ikke gjort det endnu.

Den falske menu er også til overvejelse. Måske man kunne ændre på den så den ikke ligner en menu.

Tusind tak fordi du gider.



Okay... Tak fordi du skar en hel del væk. :)

Jeg mangler stadig at den lilla baggrund bliver erstattet med en mere neutral frave, og det behøver ikke være hvid. Eller sort eller grå for den sags skyld...

Gør som Tommy siger, og find inspiration på cooler. Eller kan du måske bruge én af disse farver til baggrund:
#d4d1c8
#d2d4c8
#c8d4d0
#eff5f7

Tag Tommys tilbud og at få lavet et logo af ham, og lad evt ham bestemme med logoet, hvilke farver du kan bruge på din hjemmeside.
Så er du nået et LANGT stykke, for det logo, du bruger trækker altså stilen HELT forkert! :)

Så er der dine billeder, de har alle en farvet border omkring. Det er ikke så flot, at du bruger så mange forskellige farver. Jeg synes du skal nøjes med at bruge den sorte og så skal alle borderne have samme tykkelse. Ikke nogen på 2px og andre på 1px. Gør det ens.

Og sørg for at dine billeder har PRÆCIS samme afstand til hinanden både på venstre og højre side. Og så prøv, om du ikke kan få dine elementer på siden til at "flugte", dvs. at kanterne står lige under hinanden langs hele venstre side og langs hele højre side. Hvis du forstår hvad jeg mener?

God fornøjelse. Jeg hjælper meget gerne, hvis du også tager dig af det, der bliver sagt, og jeg synes du er god til at "lytte" :)



t