DR: Webcam i stuen skal afregne tv-kigning efter forbrug

Tags:    it-nyheder

Ny teknologi skal gøre licensbetalingen afhængig af, hvor meget tv, familien ser. DR afviser Big Brother-kritik og fremhæver månedsbaseret forbrugsafregning.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3138



Jeg tror hverken at folk har lyst til at have sådan et kammera stående (må være grimt), og lyst til at billederne bliver sendt videre (selv om de bliver behandlet mekanisk). Og jeg tror hellere ikke at DR kan udvikle et system der er så sikkert at man ikke kan snyde så let som ingenting - ligegyldigt man teknisk man ønsker at snyde. For eksempel: ryk kameralinsen lidt væk fra den gode stol hvor du altid sidder, og pludselig er der gratis tv hele dagen.



Haha, den fik mig næsten ;)



Jeps, men Shafh's paranoia gjorde at han straks hoppede i med begge ben, kunne det lade til :D. Fornemt!

Mvh.

Kasper (TSW)



Jeg hoppede også næsten på det, indtil jeg så den første kommentar... Neder type :) Men så igen.. At få anbragt et kamera i huset virker urealistisk.. :)



At DR vil have serverkraft til at behandle den datastrøm der kommer ind fra alle webcas er vist langt over "ønsketænkning" :P

Chancerne for at det skulle kunne gå igennem politisk er endnu mindre :D



haha, nice nok ;)



Wait what the fuck. 1 april. Ejjj! Jeg hopper på den hvert år...



Jeps, men Shafh's paranoia gjorde at han straks hoppede i med begge ben, kunne det lade til :D. Fornemt!

Skal det dermed være sagt, at Shafh er mere paranoid end mig? Nonsense, I say! ;)



t