Pointsystem til spil i VB

Tags:    visual-basic

Hej.

Jeg er startet på VB, og lære noget nyt hver gang :)

Dog er jeg stødt på et lille spørgsmål. Jeg har lavet et spil der består af 3 labels som hver viser et tilfældigt tal, når man trykker på en knap. Hvis en af dem er et bestemt tal, så siger computer et bip og et vinderbillede kommer frem. Så langt så godt... Men nu har jeg tænkt mig at sætte et pointsystem på. Det skal være et meget simpelt et, som skal være nede ved et hjørne og starte ved nul. Og hvis man får det "bestemte" tal så plusser den med 1.

Eventuelt vil jeg udvide det til at hver gang man bruger knappen så trækker den 1 point fra. Men så starter men med f.eks 5point.

Men hvordan laves dette? Har prøvet at søge efter en guide, men har ikke kunnne finde noget jeg har kunne bruge til formålet, der ville lære mig det.

På forhånd mange tak.

Mvh Kehaan.



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
alså nu ved jeg ik om du laver det i old vb eller vb.net

men hvis du bare ville +1 hvergang så kan du bare sige label = label +1 sådan ca..

VB6:
Fold kodeboks ind/udKode 


VB.NET:
Fold kodeboks ind/udKode 




og den udvidet..

VB6:
Fold kodeboks ind/udKode 


VB.NET:
Fold kodeboks ind/udKode 


eller noget iden stil =)



Hej.

Hmm tror jeg skal læse lidt mere i bogen jeg har om det, for at kunne helt finde ud af det :) Jeg må læse lidt mere for 100% at forstå det. Hvis du vil have point må du skrive en post med mulighed for point :)

Forsæt god weekend/ferie.

Mvh Kehaan.



t