Windows 7 kan nedgraderes til XP

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Microsoft vil give kunderne mulighed for at udskifte Windows 7 med XP på en ny pc.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3154



Det kan blive en farlig kombination, da Microsofts officielle support stopper her til sommer, så det betyder vel også et stop til opdateringer, hvilket kan skabe nogle meget riskofyldte huller.



Ifølge Wikipedia er der "Extended Support" på Windows XP indtil år 2014 (http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_XP#Support_lifecycle). Ifølge Microsoft så er security updates inkluderet i "Extended Support" (http://support.microsoft.com/gp/lifepolicy). Med andre ord er man vist okay dækket ind, selv hvis man vælger at benytte sig af et OS fra 2001 :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 07.04.2009 19:47 af Bruger #1
Ikke desto mindre synes jeg det er PR-mæssigt selvmord at "erkende" at et to versioner forældet operativsystem stadig er "ligeså godt"* som sit nyeste. Jeg kan forstå at man har udvidet supporten på grund af klagerne over Vista, men mig bekendt skulle Windows 7 kurere mange af Vistas børnesygdomme.

Jeg tror Microsoft holder sit eget fremskridt unødigt tilbage ved denne finte.

*=det er det naturligvis ikke, men det er det billede man sender ud til den menige forbruger :)



Per, tjah, jeg er heller ikke helt sikker på hvor smart det er, rent marketingsmæssigt, men omvendt, ved Vista skreg folk jo op om hvordan Microsoft var nogle svin, der ikke bare lod dem vælge deres "gode, gamle XP" :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Det ville da være en større katastrofe hvis det tilbød en at nedgraderer til Vista istedet for XP.
Ej jeg tror nu det nu er en meget fornuftig løsning for køberne selv om i selvfølgelig har ret i at det ikke er den cooleste PR som Microsoft har ved at gøre dette. Er lidt en erkendelse af at Microsoft Vista ikke nåede dens forventninger.



Indlæg senest redigeret d. 08.04.2009 00:36 af Bruger #5097
Jeg synes det er mærkeligt at folk bliver ved med at kalde Vista en omvandrende katastrofe. Det er faktisk et rigtig godt OS!
NEJ, det har ikke den samme slagkraft som et UNIX system.
NEJ, det har ikke de samme konfigurations muligheder.

Men udover det, synes jeg at Vista klare det rigtig flot! Dejligt interface, hurtige load-tider (ikke ligeså hurtige som min Debian, men hurtigt alligevel), lækre startprogrammer.

XP er en omgang skidt derimod, har aldrig oplevet at XP skulle være bedre rent perfomance-mæssigt end Vista.

Den eneste virkelige ulempe ved Vista er UAC-overkill, men det har jeg bare slået fra, og ladet avast! klare...



Ehm ej jeg syntes heller ikke vista er en katastrofe. Men forhold til XP var det da lidt af et flop.

Det er da kendt at Vistas salg var forbløffende lave i forhold til forventningerne. Især hos firmaer.
Det lyder da dejligt at du oplever Vista hurtig. Men som de fleste ved at vista's systemskrav utrolig høj, og det har naturligvis også gået ud over systemets hastighed, hvis du spørger mig.

Ej inde for buisnessen har man aldrig set positivt på vista, og man vil nok hellere nedgraderer til XP end noget andet hvis W7 går gal i den første stykke tid.



Jeg synes det er mærkeligt at folk bliver ved med at kalde Vista en omvandrende katastrofe. Det er faktisk et rigtig godt OS!
NEJ, det har ikke den samme slagkraft som et UNIX system.
NEJ, det har ikke de samme konfigurations muligheder.

Folk sammenligner ikke Vista med UNIX systemer, folk sammenligner Vista med andre Windows systemer. Folk synes stadig at Vista er et flop.







Det kan du have ret i, Morten!

;)

Mvh.

Kasper (TSW)



<< < 12 > >>
t