Microsoft sender Internet Explorer 8 ud med automatisk opdatering

Tags:    it-nyheder

Alle Windows-brugere med automatisk opdatering vil nu få Internet Explorer 8 med i næste opdaterings-pakke. Se her, hvordan du spærrer for installationen.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3164



Og her forstår jeg så ikke Version2 ....
Jeg forstår virkeligt ikke den kritiske vinkel imod IE8, som medvirker at et så stort nyhedssite vælger at benytte 'se her, hvordan du spærrer for installationen', som teaser til at læse det !

Udviklere tuder over IE6 stadigt benyttes, hvilket jeg godt kan forstå, men hvad fa'en hjælper det så, når man blokerer for installationen af nyere udgaver?

Jo for viskomheder der ikke lige orker at omskrive deres intranet så det er kompatbielt med IE7 / IE8 kan jeg se pointen ...

men synes på ingen måde det har hjemme som teaser for en nyhed, eller at det fylder 1/3 af artiklen!



Du kan gøre sider kompatibelt med IE8 ved at tilføje et metatag og så bliver de tolket som i IE7, så der er lidt af en dårlig undskyldning vil jeg mene.



Martin, I know, der er dog stadigt lige problemet med IE6 sider, som alt for mange virksomheder endnu ikke har magtet at gøre noget ved.



t