Skoleelever aflurede eksamensoplysninger på lærernetværk

Tags:    it-nyheder

Elever i niende klasse på Hellebækskolen ved Helsingør har fundet oplysninger om den kommende afgangsprøve ved at skaffe sig adgang til lærernes lukkede netvæk. It-chef vil opspore synderne i logfilen.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3201



Haha det er sgu min gamle folkeskole. Jeg ved dårligt om jeg skal være stolt eller skuffet :P. Jeg kommer dog straks i tanke om en episode hvor skolens system administrator (skolens eneste person der kunne sætte en computer op) holdt en halv times dundertale om hvorfor vi ikke måtte pille tasterne af de gode, gamle IBM tastaturer og bytte rundt på dem. Det var tider :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Ja, hvem har næsten ikke prøvet at komme til et tastetur på et tidspunkt hvor der var byttet om :) Da man endnu ikke havde lært blindskrift var det meget forstyrrende, men efterfølgende betød det ikke noget :D



Jeg savner næsten vores super ringe sikkerhed, hvor alle maskiner loggede på kommunes logonserver, men hvor de havde glemt at deaktivere 'Guest' brugeren i Windows 98, for slet ikke at tale om muligheden for blot at trykke escape ved dialogboksen :D

ak ja.. de gode gamle folkeskoletider!



t