Hacket mailkonto gav fuld adgang til Twitter

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Ved at gætte svaret på sikkerhedsspørgsmålet til en produktchef hos Twitters Yahoo-webmail fik en hacker fuld adgang til Twitters backend.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3219



Kunne jeg være mere ligeglad?



Martin: hvis du er så ligeglad, hvorfor så læse og ikke mindst kommentere på det?



Fordi jeg er i min gode ret til at sige at jeg er ligeglad. Nu har jeg sagt at jeg var ligeglad. Var der 100 andre der bakkede op omkring det, så vidste Kasper foreksempel hvad han måske ikke skal poste af nyheder næste gang?




det da ikke kasper som sætter nyhederne ind manuelt er det?.

jeg synes det en god nyhed lige at se, såååh



det da ikke kasper som sætter nyhederne ind manuelt er det?.

jeg synes det en god nyhed lige at se, såååh

Jo, Kasper får strømmen af nyheder fra Version2.dk ind via et feed, og så godkender ham den han mener er relevante for udvikleren.dk og afviser resten.



Martin, ja for pokker, det er lige det vi har brug for som en del af debatten: 100 indlæg om at folk ikke finder en specifik nyhed interessant. Ken har fuldstændig ret: Hvis du ikke finder en nyhed interessant, så spring den over. Jeg går efter at bringe de nyheder som flest muligt vil finde spændende, og lige nu er netop denne nyhed den flest mennesker har klikket på af de 8 der er på forsiden, inkl. nogen som har været på sitet i et lille døgn længere, så du repræsenterer da i hvert fald ikke den brede opfattelse med din kommentar :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Synes faktisk nyheden var spændende.

Det er da lidt sjovt og se så lidt beskyttelse der er på en så vigtig konto :)



Kasper(TSW): Jeg bøjer mig ikke for pøblen!! Denne artikel er af ikke triviel karakter for et udvikler samfund på nettet... Ja okay. Det kan da være at største delen finder det sjovt og fedt at vide at en eller andens twitter konto er blevet hacket. Denne twitter konto gav så nogle specielle rettigheder. Fint fint. Men hvor er nyheden? Skal vi nu til at sidde og høre på at folk med specielle rettigheder til forskellige online services får deres konto hacket?
Jeg havde selv samme tanke om Sarah Palins kluntede dans med sikkerhedsspørgsmålet, "Hvor er den udvikler relaterede nyhedsværdi til et online udvikler samfund henne??". Det kan jeg ikke se. Det kunne jo være at der var flere der havde denne opfattelse.
Det kan godt være at den har haft flest hits, men er det ens betydning med at alle var positive over nyheden? Nej, og det er jeg da et levende eksempel på :)
Nuvel. Jeg elsker udvikleren.dk selvom nyheden her er mindre relevant.



Indlæg senest redigeret d. 03.05.2009 19:02 af Bruger #1151
Man kan ikke gøre alle glade



Hej Martin,

>Jeg bøjer mig ikke for pøblen!! Denne artikel er af ikke triviel karakter for et udvikler samfund på nettet...

Ja det synes du jo så åbenbart :)

>Ja okay. Det kan da være at største delen finder det sjovt og fedt at vide at en eller andens twitter konto er blevet hacket. Denne twitter konto gav så nogle specielle rettigheder. Fint fint. Men hvor er nyheden?

Nyheden ligger vel netop i det du beskriver, samt det faktum at det er sket... nu :P

>Skal vi nu til at sidde og høre på at folk med specielle rettigheder til forskellige online services får deres konto hacket?

Ikke nødvendigvis, som udgangspunkt kræver det jo et interessant twist for at være spændende, som fx når det er en vicepræsidentkandidat eller produktchefen for en af de mest populære og omtalte webtjenester :)

>Jeg havde selv samme tanke om Sarah Palins kluntede dans med sikkerhedsspørgsmålet, "Hvor er den udvikler relaterede nyhedsværdi til et online udvikler samfund henne??". Det kan jeg ikke se. Det kunne jo være at der var flere der havde denne opfattelse.

Jamen det kan der da sagtens være, men det er jo en risiko der løbes for hver eneste nyhed der kommer på sitet: Nogen er måske ligeglad med den. De fleste vælger heldigvis bare at springe den over og acceptere at vi ikke alle har samme smag :)

>Det kan godt være at den har haft flest hits, men er det ens betydning med at alle var positive over nyheden? Nej, og det er jeg da et levende eksempel på

Nej naturligvis ikke, men de har jo alligevel fundet overskrift og teaser tekst interessant nok til at klikke sig videre. TV2 garanterer dig heller ikke at du synes om de film de viser, men de giver dig muligheden fra at vælge dem fra allerede i TV oversigten - bruger du alligevel X antal minutter på at give den en chance, så må det være dit eget problem :P. Jeg går skam meget op i at vælge de nyheder som jeg tror på at I vil finde mest interessante, men for det første er det ikke nødvendigvis det samme som at de allesammen skal handle om programmeringssprog og compilere, og for det andet gør jeg mig ingen forhåbninger om alle finder hver eneste nyhed lige interessant. Der skal være noget for os allesammen, og det er naturligvis det jeg sigter efter :)

>Nuvel. Jeg elsker udvikleren.dk selvom nyheden her er mindre relevant.

Det er det vigtigste! :)


Mvh.

Kasper (TSW)



<< < 12 > >>
t