Frem og tilbage i en tråd.

Tags:    udvikleren.dk

Er det meningen at hvis man i bunden af en tråd går "frem" så går den én frem, men går man tilbage så går den tilbage til starten?

Som eks:
http://www.udvikleren.dk/C/Thread.aspx/1/28260/Page3/

Går man tilbage går den til side 1, mens går man frem på side 1 går den til side 2..

Det er ikke det store problem men ville bare nævne det :-)



Godt spottet alligevel! :)



Nu hvor paging i trådene her på sitet alligevel er bragt på bane: Ville det være nogen ulemper eller andre argumenter mod at fjerne det helt sådan at man bare kunne se alle kommentarer til en tråd? Jeg synes faktisk at det er en smule ærgerligt at skulle skifte side så snart et emne bliver populært.



Nu hvor paging i trådene her på sitet alligevel er bragt på bane: Ville det være nogen ulemper eller andre argumenter mod at fjerne det helt sådan at man bare kunne se alle kommentarer til en tråd? Jeg synes faktisk at det er en smule ærgerligt at skulle skifte side så snart et emne bliver populært.

Well, der er altid performance-argumentet - hvis 10 brugere skal se den samme tråd, så giver det serveren mindre load hvis de kun skal have 10 posts hver, end hvis de skal have 80 posts hver. Det vil sige at serveren kan besvare mange flere forespørgsler ad gangen, fordi hver forespørgsel giver et meget mindre load.

Personligt synes jeg der skulle være en valgfri mulighed under indstillinger, hvor man kunne angive mængden af posts per side, hvor et 0 ville signalere at alle posts bliver vist - de fleste ville nok bare køre med standarden, og så kunne de af os der synes paging er irriterende slippe af med det :)



...Ja det kræver meget performance at hente de sidste 10 indlæg med fra næste side :-)


... det kunne give problemer hvis der var tale om 10000 svar i samme tråd



Godt set, Lasse. Det skulle være rettet nu :)

Mvh.

Kasper (TSW)



t