Blogger: PHP i Microsofts sky ender med katastrofe

Tags:    it-nyheder

Kombinationen af web-sproget PHP og Microsofts sky, Azure, er en katastrofe. Det mener blogger og Python-programmøren Ted Dziuba, der kaldet mødet mellem de to teknologier "sygt."

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3284



Og så vil jeg den første til at kaste mig ind i flammekrigen.

Det, der trækker ved PHP, er, at det tillader mindre erfarne programmører at løse små problemer hurtigt, hvilket er godt for folk, som ikke skaber webapplikationer.

Noget andet der trækker med PHP er at det er en udbredt industristandard med en stor mængde libraries, tutorials, mulighed for kurser og andet, der gør den egnet til store som små webapplikationer, af både uerfarne og erfarne programmøre.

At PHP kun er egnet til quick-and-dirty scripts var sandt dengang i PHP3/4 dagene. Nu snakker vi 2009, i PHP5/6 epoken, og der er PHP altså ekstremt kraftfuldt til alle opgaver på webbet.



Og så glemte du en masse fordele såsom værktøjer til debugging og profilering, caching af bytcode, veludviklede IDE'er/autocompletion til Emacs/Vim, en C lignende syntax og API, kæmpe udviklerbase, ooooog så videre :)



Og så glemte du en masse fordele såsom værktøjer til debugging og profilering, caching af bytcode, veludviklede IDE'er/autocompletion til Emacs/Vim, en C lignende syntax og API, kæmpe udviklerbase, ooooog så videre :)

Jeg tænkte at folk fangede finten, men ja, alt det ovenstående gælder naturligvis også :)

Bottom line er at der sandsynligvis er tale om en misundelig Pythonist :P

Siden hvornår er bloggere iøvrigt blevet en betroet kilde til nyheder for et velrenommeret medium som Version2? Udover deres egne bloggere skulle jeg da mene at blogs fra "ubetydelige" internetbrugere ikke er kilde til forsidenyheder.

Men det er måske agurketid?



Nu ved jeg ikke lige om Version2 er et velrenommeret medium :-)

Jeg synes der kan være et gran af rigtighed ved hans indlæg, men problemet med PHP er ikke PHP, men folkene der bruger det. Desværre er det jo således at mange starter deres udviklerkarriere med at kode PHP, og deres "udvikling" handler om at samle forskellige kodestumper rundt omkring på nettet og strikke det sammen... i længden tror jeg at det har giver PHP et dårligt ry



Indlæg senest redigeret d. 27.05.2009 11:03 af Bruger #2730
Nu ved jeg ikke lige om Version2 er et velrenommeret medium :-)

Jeg synes der kan være et gran af rigtighed ved hans indlæg, men problemet med PHP er ikke PHP, men folkene der bruger det. Desværre er det jo således at mange starter deres udviklerkarriere med at kode PHP, og deres "udvikling" handler om at samle forskellige kodestumper rundt omkring på nettet og strikke det sammen... i længden tror jeg at det har giver PHP et dårligt ry


Jeg har sgu godt nok også set skrammelkode i både Python og C/C++. Intet sprog kan fixe den middelmådige/dårlige programmør.

Der er nok bare en større koncentration af skidt i PHP verdenen, fordi det er så nemt at komme igang med.



Nu ved jeg ikke lige om Version2 er et velrenommeret medium :-)

De er da forholdsvis velrenommerede med en mere eller mindre seriøs læserskare og samme overordnede redaktion som Ingeniøren, som er endnu mere velrenommeret. Under alle omstændigheder har de ry for at være bedre end at citere random bloggere i deres nyheder. :)


Jeg synes der kan være et gran af rigtighed ved hans indlæg, men problemet med PHP er ikke PHP, men folkene der bruger det. Desværre er det jo således at mange starter deres udviklerkarriere med at kode PHP, og deres "udvikling" handler om at samle forskellige kodestumper rundt omkring på nettet og strikke det sammen... i længden tror jeg at det har giver PHP et dårligt ry

Det tror jeg såmend er en ganske korrekt observation, det er bare ikke helt sådan Pythonisten udlægger det, og så udlægger han det endda som indisputable facts :)



t