Finde internet explorer og flyt/resize vindue

Tags:    vb.net

Hej udviklere.

Jeg har i længe forgæves ledt efter en løsning på et problem, men har desværre ikke kunne finde noget jeg kan få til at virke. Tror jeg har været tæt på uden at vide hvad det helt præcis er jeg har brug for, men here goes:

Jeg skal bruge noget kode der kan finde et åben internet explorer vindue. Dette vindue skal jeg kunne bestemme størrelsen på i min kode, samt flytte vinduets venstre øverste hjørne til et bestemt sæt af koordinater som også kan defineres i koden.

Ved det er mange krav, men jeg vil blive rigtig glad hvis nogen kan hjælpe mig.

På forhånd tak.



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tror AutoIt ville være perfect til dette. Det er nemt og simpelt at arbejde med og giver mange nemme funktioner til at lave scripting til det du nævner.
http://www.autoitscript.com/autoit3/

Men dette er kun hvis du er på Windows.



Du skal benytte API-kaldet FindWindow og derefter bruge API-kaldet SetWindowPos til at flytte og resize vinduet.


Brugte lige en 10 minutter på at sætte et eksempel sammen for dig.
Fold kodeboks ind/udKode 





Indlæg senest redigeret d. 06.11.2009 17:11 af Bruger #1927
Hej Søren - jeg vil prøve at tage et kig på det. Dog synes jeg ikke umiddelbart det er noget der kan sættes sammen med noget vb.net kode - er det korrekt?



Hej

Undskyld den lange svartid - der kom lige en stork i vejen, men nu er det tid til at kigge på det igen.

tak - jeg kigger på det...



Det virker sådan set fint - men kunne godt tænke mig at den gjorde det ved ALLE åbnede internet Explorer vinduer, og ikke kun den først åbnede.

Skulle det være helt perfekt, skal den først forsøge at maksimere vinduet, og herefter sætte den i posistionen 0,0 (Øverst i venstre hjørne)



t